onsdag den 3. juni 2020

Anmeldereksemplar: Woodlake-serien #2. - Der går altid et tog til New York.

Woodlake.

Titel: Woodlake-serien #2. - Der går altid et tog til New York. 

Original titel: The Fix #2. - Fix me not.

Forfatter: Carey Heywood. 

Udgivet på dansk ved: Palatium Books.

Udgivet på dansk den: 25/05-2020.

Antal sider: 279.

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forlaget, 
så mange tak til dem! 



Der går altid et tog til New York.

Paige Sullivan er netop hjemvendt fra New York med kufferten fuld af skuffelser. Hun har mistet sit firma, sin kæreste og alle sine penge. Paige bor på sin mors sofa i Woodlake, New Hampshire, mens hun prøver at finde ud hvad næste skridt skal være. Hun drømmer om at kunne genoptage karrieren som eventplanner – måske i Texas, hvor der ikke er nogen, der kender hende. Hvad Paige ikke drømmer om, er at gøre rent for andre, stå i en sølle kaffebar om dagen og et endnu mere sølle værtshus om aftenen for at skrabe penge sammen til sin drøm.

Asher Thompson har bygget sit eget hus udenfor Woodlake, og det passer ham forrygende at bo helt alene uden at blive forstyrret af andre. Han er lidt af en eneboer og bruger al sin tid på sit arbejde som selvstændig snedker og er egentlig godt tilfreds. Hans familie besøger ham fra tid til anden dels for at bade i den sø, der ligger på grunden, dels for – uden held – at få ham til at være mere social. Da Paige bliver nødt til at overtage rengøringstjansen hos Asher, bliver hans fredelige liv og omgivelser fuldstændig forandret. For selvom de irriteres vanvittigt over hinanden, sker der noget når modsætninger mødes.


Så har jeg endelig fået mere fra Carey Heywood, og mere af Woodlake serien, og præcist som jeg havde håbet på fik jeg mere fra Thompson familien, hvilket var fantastisk! 
Jeg håber kraftigt på der kommer en bog til hver Thompson søskende, for de er en spændende familie at følge, og de har alle gjort mig nysgerrig på hver deres måde! 

Paige Sullivan er hjemvendt fra New York med en masse skuffelser. Hun har mistet sit firma, sin kæreste og alle sine penge, og de behager hende bestemt ikke. 
Men det behager hende endnu mindre at hendes mor kommer til skade og at hun nu skal overtage hendes job hos Asher. 
Asher som hendes mor altid roser til skyerne. 
Asher Thompson er en ensom fyr, men han fortrækker det sådan. Han er ikke meget for opmærksomhed, og den får han massere af fra kvinderne. Derfor fortrækker han at blive i sit hus udenfor Woodlake søen som han selv har bygget. 
Men Paige kommer til at ændre lidt på hvad han fortrækker under deres tvunget tid sammen. 

Da jeg først begyndte på bogen gik der ikke lang tid før jeg bare var fanget og måtte fortsætte til jeg var færdig, for jeg måtte bare vide hvordan det ville ende mellem disse to modsætninger.
Paige og Asher er totale modsætninger, de ligner ikke hinanden på nogle punkter, hvilket jeg må sige morede mig meget i starten. 
Paige kan ikke fordrage Asher, men har behov for pengene hun tjener i sin mors sted. 
Men jeg kunne egentlig godt forstå hendes had til ham. Hendes mor snakker konstant om hvor fantastisk han er, og virker nærmest til at synes bedre om ham end sin egen datter, så jeg forstod hende godt.
Asher bryder sig ikke om Paige fordi hun virker snobbet og forfinet, hvilket jeg ville give ham helt ret i, i starten. Men jo længere vi kommer ind, jo mere gemmer der sig bag den fine side af hende, og jeg kom faktisk til at holde ret meget af hende.  
Og selv om de her to er totale modsætninger af hinanden viser det sig faktisk bare at de passer utroligt godt sammen. 

Igennem bogen er det ikke fordi der sker vildt meget, vi følger mere eller mindre bare deres forhold der går fra afsky til kærlighed, dog med mindre forhindringer på banen, men uden de forhindringer ville det også bare være blevet kedeligt i længden. 
Men det var faktisk helt fint at den ikke var spækket med handling, jeg nød hele historien og slugte den på ingen tid. 
Sproget i bogen er som altid dejligt let og forståeligt, og som altid bruger Carey massere detaljer og gør alt så livagtigt som fulgte man med på sidelinjen og ikke bare læste tekst på en side. 
Jeg kan altså bare ikke få nok af Careys bøger, og glæder mig til endnu mere fra hende. 
Jeg nød virkelig at læse Paige og Ashers historie, og se deres kærlighed spire til noget smukt! 
Jeg kan virkelig kun anbefale jer alle at læse denne bog, især hvis i er til en god romantisk bog, fyldt med humor og modsætninger. 
Dette er godt nok en toer i serien, men det gør intet. De kan sagtens læses uafhængigt af hinanden, men jeg vil jo selvfølgelig anbefale at læse begge bøger, da de begge to er fantastiske! 



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar