mandag den 29. juni 2020

Anmeldereksemplar: Hvis bare du var min.

Hvis bare..

Titel: Hvis bare du var min. 

Original titel: If i Never met you. 

Forfatter: Mhairi McFarlane. 

Udgivet på dansk ved: HarperCollins Nordic.

Udgivet på dansk den: 02/06-2020.

Antal sider: 400.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 


Hvis bare du var min. 

Laurie er slået tilbage til start. Hendes forhold gennem 10 år er lige blevet afsluttet af sin kæreste. Og som om det ikke var nok, så skal de se hinanden hver dag på deres job. Laurie aner ikke sine levende råd, og bare tanken om Tinder-dates skræmmer hende. Rygterne svirrer om, at hendes eks er kommet i nyt forhold, og at de allerede venter sig en baby. Laurie må slå tilbage!

Jamie Carter er kendt som kontorets playboy, og han søger ikke just kærligheden. Men for at imponere sine chefer, må han præsentere et fast, stabilt forhold. Laurie og Jamie kan bruge hinanden, og iscenesætter derfor et falsk forhold på de sociale medier. Alle overraskes og misundes af deres stormfulde ”forelskelse”. Planen er lykkedes! Men kan man fake ægte kærlighed, eller er de to virkelig skabt for hinanden?




Så har jeg fået læst - hvis bare du var min. - Og hvor var den fantastisk! 
Dette er den første bog jeg læser af denne forfatter, men bestemt ikke den sidste. Jeg kan næsten ikke vente med at læse endnu flere bøger fra hende af! 

Laurie har været sammen med Dan i 18 år da han ligepludselig ender deres forhold, da han ikke længere er interesseret i de samme fremtidsdrømme som hende.
Laurie er knust, og der gør det bestemt ikke lettere at de arbejder det samme sted.
Og da rygterne begynder at svire omkring, at Dan har fået ny kæreste, som allerede er gravid, får Laurie nok. 
Så da den charmerende Jamie Carter kommer med tilbudet om et falsk forhold, der kan hjælpe dem begge, er hun ikke længe om at sige ja tak til tilbudet.

Laurie var en karakter jeg hurtigt kom til at synes om. Hun er en rolig person, sød, sjov og stædig, hun er en kvinde der ved hvad hun vil og ikke vil. 
Trods hun var knust da Dan forlod hende, vil jeg sige hun faktisk tog det overraskende pænt, jeg havde måske forventet noget andet, men jeg var bestemt ikke skuffet.
Men jeg vil også sige jeg virkelig følte med Laurie da Dan smuttede, det var så pludseligt for hende, og hun havde ikke set den komme. 
Men det er jo heller ikke unormalt at følelserne bare forsvinder, eller at man indser man måske bare ønsker sig noget andet, selv efter 18 år er det muligt. Men jo længere ind i boge vi kom, viste det sig jo egentlig bare at have været tomme undskyldninger, og at der var andre grunde til bruddet.
Dan var faktisk lidt en karakter jeg på intet tidspunkt brød mig om, der var bare et eller andet over ham i starten der irriterede mig, og den følelse havde jeg igennem hele bogen, men han viste sig jo egentlig også bare lidt at være en kujon og løgner. 
Jamie Carter, en yderst charmerende mand, men bestemt også en jeg var skeptisk omkring i starten, for han blev beskrevet som en rigtig playboy, som man ikke rigtigt kunne stole på. Men jo længere ind i bogen jeg kom, endte han nu alligevel med at stjæle en plads i mit hjerte, og jeg endte virkelig også med at heppe på at ham og Laurie ville ende rigtigt sammen, i et ægte forhold, for de er nu et ret godt match, trods deres forskelligheder. 

Sproget i bogen er super let, og havde det meste af tiden en let humor over sig, jeg kedet mig ikke på noget tidspunkt, og jeg må sige jeg er blevet lidt fan af Mhairi's skrivestil, og er virkelig spændt på at læse flere bøger fra hende af. 
Jeg havde det faktisk bare lidt som om at siderne læste sig selv, og at de gik alt for hurtigt! 
Mhairi er super god til at bruge en masse detaljer til at beskrive sine karakterer og omgivelserne. Detaljer er virkelig en ting jeg vægter højt når jeg læser, og jeg må sige jeg var virkelig tilfreds med den mængde detaljer som Mhairi bruger. 
Hun er egentlig også rigtig dygtig til at gøre sine bipersoner levende, dog var der lige en enkel karakter jeg følte faldt lidt i bagrunden, og det var Megan, Dan's nye kæreste. Vi møder hende kun sådan "rigtigt" en gang i bogen, og der virkede hun lidt flad og ligegyldig, hvilket var lidt trist. Men resten af hendes personer trådte tydeligt frem, og jeg nød virkelig at møde dem alle sammen! 
Dette var generelt bare en bog jeg virkelig nød, og jeg med 100% sikkerhed kun kan anbefale jer læsere som elsker en god romance med humor i! 



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

1 kommentar:

  1. Lyder lige som en god bog til sommerferien! 👏🏼

    https://nouw.com/bylauradenis

    SvarSlet