fredag den 19. juni 2020

Overraskelsesbog/Anmeldelse: Skeletter i skabet #3 - Ildfugl.

Skeletter.

Titel: Skeletter i skabet #3 - Ildfugl. 

Forfatter: Nicole Boyle Rødtnes. 

Forlaget: Facet.

Udgivet: Genudgivet 23/03-2020.

Antal sider: 400. 

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er modtaget som overraskelse af forlaget,
så mange tak til dem! 




Ildfugl. 

"Jeg vil gerne være din ildfugl.” Baltazar flammede op. I mørket var det endnu tydeligere, at han var meget stærkere end de andre flammer. 
”Jeg ved, jeg har styrken til det,” fortsatte han. 
”Jeg hørte, hvad Nilas læremester sagde. Jeg kan blive en fantastisk ildfugl. 
Meget stærkere end gamle Goya, men Nila tør ikke. Hun er bange. Er du bange, Davie?”

Davie er kommet i lære som flammetæmmer. 
Sammen med sin læremester Nila skal han tæmme den vilde ild til husflammer. 
Men det er ikke alle flammer, der vil tæmmes, og Davie kommer på en stor prøve, da han og Nila forlader Zantora.


Så har jeg også fået læst den tredje og næst sidste bog, i den spændende serie Skeletter i skabet - Ildfugl. - Og hvor må jeg sige den var lige så fantastisk som de første to bøger, og endnu en bog jeg bare ikke kunne slippe før jeg var færdig. 
Jeg læste i 6 timer uden andet end små pauser, for jeg måtte bare vide hvad der ville ske for unge Davie denne gang!
Jeg glæder mig helt bestemt til den fjerde og afsluttende bog nu! 

Davie har mistet endnu en lærerplads, denne gang blev hans lærermester Edward dræbt af et skelet under en afhøring, og Davie blev også selv næsten dræbt. 
Dette har dog ikke stoppet Davie i at ville afsløre hvem der var grunden til blodtågen. 
Men ham Davie mistænker, er bestemt ikke interesseret i at blive afsløret, og har besluttet sig for at holde et ekstra godt øje med Davie, faktisk så skaffer han ham også en ny lærerplads. 
Denne gang skal Davie i lærer som flammetæmmer, et job der bestemt heller ikke er det sikreste. 

Igen kom jeg med Davie ud på en masse spændende oplevelser. Dette er nu Davie's tredje lærerplads, så jeg må indrømme jeg var virkelig spændt på om det også ville gå galt på denne lærerplads, og som forventet blev det ikke en stille og rolig lærertid for Davie, for som altid får han rodet sig ud i en masse problemer. 
Devon, hans fætter lurer stadig i baggrunden og skaber problemer for Davie hvor han kan, men faktisk er han ikke så stor en del at første halvdel af bogen, jeg vil sige han kommer faktisk først rigtigt igen i sidste halvdel, men det var også rigtig fint, for det gav tid og fokus på Davies nye lærerplads som flammetæmmer, som bestemt er et virkelig spændende job, jeg vil faktisk sige det er det job der har gjort mig mest nysgerrig af alle dem vi høre om i bøgerne! Så det håber jeg bestemt der kommer lidt mere af i næste bog! 
Men ud over lærerpladsen, så er Davie jo også meget fokuseret på at finde beviser for at det er politikeren Adamo som var skyld i blodtågen i anden bog, hvilket bestemt ikke er nemt, og meget farligt! 

Men alt i alt vil jeg sige at dette helt klart er en fortsættelse der endnu engang lever op til sine forgængere, jeg nød virkelig hver en side, og alt spændingen og dramaet! Og jeg er spændt på at følge Davie på endnu flere eventyrer i næste og sidst bog i serien. 
Og jeg er bestemt spændt på hvad der kommer til at ske, for det var jo en ret overraskende slutning bogen havde, og bestemt ikke en jeg havde forudset på noget tidspunkt. 
Generelt vil jeg faktisk sige at jeg på intet tidspunkt igennem bogen har kunnet forudsige hvad der ville ske, der var konstant overraskelser, og jeg nød hver og en af dem! 
Dette er stadig en serie jeg kun kan anbefale, så har i ikke allerede læst bøgerne, så synes jeg i skulle komme igang! 




Bogen er tilsendt som overraskelse af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar