torsdag den 20. august 2020

Anmeldereksemplar: Når jeg ser dig.

Når jeg ser dig.

Titel: Når jeg ser dig. 

Original titel: The Sight Of You #1. 

Forfatter: Holly Millers. 

Udgivet på dansk ved: Palatium Books. 

Udgivet på dansk den: 10/07-2020.

Antal sider: 425.

Antal stjerner: 5/5

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 

Joel & Callie. 

Ville du vælge kærligheden, hvis du vidste præcis, hvordan det ville gå?

For Joel er kærligheden ikke længere en mulighed. Men da han møder Callie, kan han ikke undgå at føle sig tiltrukket af hende. 
I Callie ser han den mulighed for alligevel at tage del i livet, som han ellers havde opgivet. Og i Joel opdager Callie den slags kærlighed, hun altid havde håbet på var mulig. 
De udfordrer hinanden til at tage chancer, til at le og til at stole på, at lige meget hvor meget man slår sig, vil den anden altid være der til at samle én op.

Men Joel har en hemmelighed. Han drømmer om de mennesker, han elsker, og drømmene bliver altid til virkelighed. 
En nat drømmer Joel den drøm om Callie, som han har frygtet mest, og de må hver især beslutte, hvad de vil. 
Vil Callie blive sammen med Joel, selvom hun kender sin skæbne? Og hvis man kender sin fremtid, hvordan kan man så være fri til at påvirke sit liv?




Når jeg ser dig, var en bog jeg var ret spændt på at gå igang med, for trods det en romantisk bog, så lød den alligevel noget anderledes end hvad jeg plejer at læse, men jeg kan nu sige jeg er rigtig glad for jeg valgte at give denne bog en chance, for den er simpelhen fantastisk skrevet, rørende, smuk og trist på samme tid. 
Dette er en forfatter jeg med sikkerhed gerne vil læse mere af en dag! 

Da jeg begyndte på bogen her, gik der ikke lang tid før jeg var fanget af både Joel og Callie, de er begge personer der er endt med at få en lille plads i mit hjerte, og jeg glæder mig til at genlæse deres fortælling igen en dag.
Callie er en rolig og varm kvinde. Da vi møder hende første gang er hun ikke igang med sine fremtidsdrømme, hun leder en café som hun overtog da hendes veninde døde, men meget ændre sig for hende da hun møder den lidt specielle mand Joel. 
Og selv da hun finder ud af hvad hans problemer indebærer bliver hun ved hans side så længe hun kan, og det vil jeg sige er virkelig smukt og modigt af hende! 
Joel er en plaget mand, han drømmer om dem han elsker og holder af, og det er desværre ikke altid gode drømme, og desværre bliver de næsten altid til virkelighed hvis ikke han gør noget ved det, og da han drømmer om Callie, bliver det endnu sværere for ham.. 
Igennem bogen her følger vi faktisk Callie og Joel igennem omkring 8-9 år sådan ca, men med spring i tiden, så det føles ikke overvældende på nogen måder, og så er bogen delt op i fire dele, som alle starter ret rørende, de trak hvert fald et par tårer fra mig af. 
Og selv om vi følger dem i så mange år er de altså ikke sammen i alle årene, men nu vil jeg ikke spoile for meget, jeg synes næsten selv i skal læse bogen for at finde ud af hvad der sker igennem alle de år. 
Callie og Joel er et skønt par, og jeg vil sige de er virkelig gode sammen, de hjælper og støtter hinanden rigtig godt, samtidig med de udfordre hinanden. 

Sproget i bogen er dejligt levende og nemt bare at læne sig tilbage og nyde. 
Forfatteren er samtidig også rigtig god til at bruge massere af detaljer, både til at beskrive sine karakterer, men også omgivelserne vi oplever, jeg havde utroligt let ved at forstille mig alt, lidt ligesom hvis jeg havde været med Callie og Joel på sidelinjen, hvilket var skønt. 
Men hun er også super dygtig til at gøre sine bipersoner levende, og få dem til at træde frem selv om det ikke rigtigt er deres historie, så nød jeg virkelig at møde dem alle sammen. 
Slutningen i denne bog var virkelig tåretrækkende, for trods jeg egentlig på en måde havde set den komme på grund af små hint i løbet af bogen, kom den alligevel som et chok, og jeg må sige der kom en del tårer, men på en måde var det alligevel en rigtig smuk slutning, trods den var trist, jeg kunne nu alligevel ikke have forstillet mig den anderledes. 
Men alt i alt vil jeg sige dette virkelig var en fantastisk bog, og jeg glæder mig virkelig til at læse mere fra denne forfatter af. 
Men jeg vil altså også lige anbefale jer læsere denne bog, specielt hvis i elsker en rørende, lidt sjov og romantisk bog! 




Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar