onsdag den 5. august 2020

Anmeldereksemplar: Riverdale #1. - Dagen før dagen.

Riverdale.

Titel: Riverdale #1 - Dagen før dagen. 

Original titel: Riverdale #1 - The Day Before. 

Forfatter: Micol Ostow. 

Udgivet på dansk ved: Alvilda. 

Udgivet på dansk den: 05/03-2019. 

Antal sider: 283. 

Antal stjerner: 4/5. 

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 

Dagen før dagen. 

I de tidlige morgentimer den 4. juli runger et pistolskud gennem skoven ved Sweetwater River og sætter hele RIVERDALE på den anden ende. 
Men hvordan så livet i byen egentlig ud, før tragedien ramte?
Dagen før Jason Blossom forsvinder, er fire teenagere godt i gang med at nyde sommeren. 
Archie er forelsket, Betty er i praktik i LA, Veronica lever det søde liv på Manhattan, og Jughead forsøger bare at klare sig igennem.
Kom med til Riverdale, og hør fire af seriens hovedpersoner fortælle om dagen før dagen, hvor alting ændrede sig.



Så har jeg altså endelig også fået læst den første bog i Riverdale serien, og hvor må jeg sige den var spændende! Dette er bestemt en serie jeg er interesseret i at læse videre på! 
Jeg har jo set serien, og jeg var da også ret nysgerrig på bogen da den udkom sidste år, dog er jeg altid skeptisk med at læse bøgerne hvis jeg har set filmene/serierne for jeg er altid bange for at få ødelagt min oplevelse af filmene/serierne, og det samme omvendt, men jeg vil nu sige at denne her levede nu ret meget op til forventningerne, og gav mig en super god læseoplevelse. 

Da jeg begyndte på bogen, var jeg ret spændt, og der gik ikke lang tid før jeg var fanget, og bare ikke kunne slippe bogen igen, jeg følte nærmest at siderne vendte sig selv, og inden jeg så mig om, så var jeg færdig med bogen! 
I bogen følger vi de sædvanlige fire karakterer vi alle bare kender - Betty, Jughead, Archie og Veronica. - Men vi får faktisk også kapitler fra Cherryl, Jason og en Dilton. 
Dilton må jeg ærligt indrømme at ham kan jeg ikke huske fra serien, så ham var jeg en smule blank på igennem hele bogen, på intet tidspunkt kom jeg i tanke om hvem han var, og gør jeg stadig ikke mens jeg skriver denne anmeldelse. 
Men alle de andre karakterer kunne jeg selvfølgelig tydeligt godt huske, og de var alle hver især spændende at følge. 
Jeg synes bestemt det var spændende at følge Betty og Veronica, jeg følte jeg fik nogle helt andre sider af de to, end dem jeg havde set i serien, hvilket var fedt. Jeg sad sådan og glædet mig hver gang jeg fik noget fra lige de to personer. 
Resten var også super spændende at følge, og jeg følte jeg fik lidt overraskelser fra alle karakterene som jeg ikke kendte til fra serien, hvilket virkelig var et stort plus, for det var også med til at holde mig fanget, for jeg var virkelig bare nysgerrig på hvad der ville ske! 

Jeg kender ikke til denne forfatter, så dette er også første bog jeg læser af hende, så jeg var egentlig også bare lidt spændt på hvordan hendes skrivestil ville være, men jeg kan sige jeg nød virkelig det lette og levende sprog, der blev brugt massere af detaljer til at gøre det livligt og nemt at forstille sig, så det var også bare let at læne mig tilbage og bare nyde bogen. 
Igennem bogen er der også de her sms bobler, så man kan se hvad de forskellige skriver om med hinanden, hvilket bare var med til at give bogen noget ekstra spænding. 
Dette er bestemt heller ikke den sidste bog jeg gerne vil læse af denne forfatter, jeg vil helt klart også gerne læse noget andet end Riverdale fra hende en dag. 
Så hvis i ikke allerede selv har læst denne bog, kan jeg kun anbefale jer den, bestemt hvis i elsker mysterier og teenager drama! 



Bogen er modtaget til anmeldelse af forlaget, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar