mandag den 24. august 2020

Anmeldereksemplar: Pigen fra månehøjen #1 - Grå magi.

Grå magi. 

Titel: Pigen fra månehøjen #1. - Grå magi. 

Forfatter: Lene Krog.

Forlaget: Ulven & Uglen. 

Genudgivet i nyt cover: 21/06-2020.

Antal sider: 406. 

Antal stjerner: 4/5. 

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 

Pigen fra månehøjen. 

Et svagt minde fortalte Aia, at det ikke var første gang, hun havde oplevet at dø. Pludselig dukkede det op ud af tågen. En blodrød genspejling af himlen og en fortabt erkendelse af, at det var sådan, det endte. Ligesom nu.

På Vidar Baltzers ordrer har De Grå taget kontrol over Bragimark og ransager landet for magiske evner. Hekse og marlinger forsvinder på stribe, men i skyggerne hviskes der om oprør.

Aia ved knap, hvem hun selv er. Uden minder eller familie kender hun kun sit vante arbejde i skoven og sin egen isolerede hverdag. Men verden omkring hende kan ikke lade Aia glemme, for uden hendes fortid har Bragimark ingen fremtid.



Dette er en bog jeg har haft anmeldt før, men nu hvor den er udkommet i nyt cover, syntes jeg lige den skulle genlæses og have en ny kort anmeldelse! Jeg linker også lige til den gamle anmeldelse her.

Det var virkelig en fornøjelse at genlæse denne etter, for det er alligevel et lille stykke tid siden jeg læste den sidst, og jeg må indrømme jeg havde glemt en masse detaljer, så det var næsten som at få lov til at læse den på ny! 
Eftersom det anden gang jeg læste den, havde jeg lettere ved at huske hvilken tidsalder den ca skulle forstille at forgå i, så det var let bare at glide ind i universet på ny og nyde handlingen, som bestemt var lige så spændende som første gang! 
Jeg nød endnu engang at høre alt det spændende om universet og dets guder, mange af lige de detaljer havde jeg desværre glemt en masse om, men nu de genopfrisket! Hvilket var meget godt, for tror ikke jeg kunnet have fulgt særligt godt med i toeren hvis ikke jeg havde gjort det! 
Men det var virkelig også en fornøjelse at møde Aia, Merian og Leander igen! 
Merian er altså bare min favorit person, hun er speciel, stædig og sin egen person, jeg kan slet ikke få nok af hende, og hun har virkelig fået en speciel plads i mit hjerte. 
Aia var jeg faktisk lidt skeptisk omkring denne gang jeg læste bogen, ved ikke helt hvorfor, men der var bare noget over hende jeg ikke brød mig helt om, dog skal det siges jeg blødte lidt op over for hende jo længere ind i bogen jeg kom, dog ikke helt, gør jeg nok i toeren! 
Leander, ja han er Leander, træls og ligner egentlig lidt sin søster Merian på nogle punkter, jeg syntes både om ham og var træt af ham til tider, men han var nu alligevel med til at gøre historien bedre! 

Jeg nød virkelig at genlæse denne historie, og glæder mig virkelig til at læse videre på serien! (Hvilket jeg nok allerede har når jeg deler denne anmeldelse) 
Sproget er dejligt let, og forfatteren bruger en masse dejlige detaljer til at beskrive sit univers, sine karakterer og sine omgivelser, jeg havde virkelig ingen problemer med denne gang bare at læne mig tilbage og nyde historien! 
Dette er helt klart en fantasy serie jeg kan anbefale jer fantasy elskere! 

Læs den gamle anmeldelse her - Den gamle anmeldelse.




Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar