torsdag den 10. oktober 2019

Anmeldereksemplar: Djævlepassagsen #2 - Devotstjernens hånd.

Djævlepassagsen.

Titel: Djævlepassagsen #2 - Devotstjernens hånd.

Forfatter: Karen Inge Nielsen. 

Forlaget: Dreamlitt. 

Udgivet: 14/09-2019.

Antal sider: 354. 

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt af forlaget, 
så mange tak til dem! 


Devotstjernens Hånd.

Månen skinner blegt over Sortedammen, da den nye Stormester træder frem. 
Som i trance lytter han til Slangens hvislende stemme, mens han stirrer ud over den bølgende tåge, hvor Helvedeshunden langsomt kommer til syne. 
Inden længe vil Djævlepassagen åbne sig, og Mørkets Herre vil indtage hans krop. 
Mørket lukker sig om Marcus og Kira, da Sortedammens tåge indhyller herregården Herstedholm og med ét forandrer alt. 
Den ruin, lokalbefolkningen mener, Herstedholm er, viser sig for dem i al sit forfald. Selvom stedet er ubeboeligt for mennesker, er det tydeligt, at andre væsner kan skjule sig mellem de gamle mure. 
Herregårdens historie rummer mange dystre hemmeligheder, der rækker ud af historiens mørke, lige fra troldkvinden Maren og til det sidste århundredes sindssygehospital. 
Ikke alle fortidens rædsler forbliver glemt i den forbandede nat, som Marcus og Kira må kæmpe sig igennem for at overleve. 
Hurtigt går det op for Marcus og Kira, at der er mere på spil end blot at slippe ud af den hjemsøgte herregård. 
Helvedes dæmoner kradser mod porten til Djævlepassagen, og kun de tre relikvier i Devotstjernens hånd kan forhindre den i at åbne sig. 


Så har jeg fået læst afslutningen på Djævlepassagen, og jeg må sige det var en utroligt spændende slutning, og levede sådan set også ret godt op til de forventninger jeg nu havde, dog var der en enkel ting jeg ikke var helt tilfreds med, men det kommer vi til længere nede i anmeldelsen. 

Her i anden bog har vi sådan set samme opbygning som i første bog med at vi læser i nutiden og i fortiden, men jeg oplevede at vi faktisk lidt i denne del fulgte en lidt større del at tiden tilbage i fortiden, og jeg synes det gik hen og blev faktisk en smule for meget fortid til tider, selvfølgelig er den her fortid en utroligt stor og vigtig del at bogen for det der sker i nutiden med djævlepassagen, djævlen og stormesteren, men på grund af den her store del at fortiden, følte jeg faktisk lidt mangel på nutid fra Marcus og Kira´s synsvinkler, og det gjorde desværre jeg engang imellem følte det lidt langtrukkent da bogen jo sådan set foregår over en enkel nat for Marcus og Kira. 

Men ser vi bort fra den detalje, synes jeg det var en rigtig spændende bog, jeg nød at følge alle personerne, de havde hver deres at komme med som alligevel fangede mig, og gjorde jeg havde svært ved at lægge bogen fra mig når jeg kom rigtigt igang.
At se Marcus og Kira skulle komme igennem denne her nat, og forsøge at stoppe djævlepassagen var spændende og nervepirrende, og jeg sad flere gange med en knude i maven af nervøsitet om de nu begge ville klare den, men også omkring hvordan de ville komme igennem situationerne. 

En detalje jeg bestemt godt kunne lide ved at følge nutiden, det var sådan set hvordan Herstedholm pludselig ændre sig og bliver et forfaldet og gammelt sted, og at Marcus og Kira nu kan se hvad lokalbefolkningen altid har set. 
Men det gjorde det også mere spændende at se deres flugt igennem Herstedholm fra denne her djævlehund vi møder i denne afsluttende del, nu hvor Herstedholm ikke længere er særligt sikkert. 

Men endnu engang vil jeg rose forfatteren evne til at bruge massere af detaljer omkring omgivelser, følelser og opførsel fra de forskellige, samtidig med at hun bruger et livligt sprog der er let at leve sig ind i, om det er fortiden eller nutiden, så formår hun også stadig at holde det i samme sprogarter vi bruger den dag idag og det vi brugte dengang. Som jeg stadig vil sige er en af mine ynglings detaljer ved denne bog. 
Dette er helt sikkert en fantasy serie jeg kan anbefale jer læsere, hvis i er til djævler, fortidens spøgelser og mysterier, for det er den da spækket med. 



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar