torsdag den 17. oktober 2019

Anmeldereksemplar: En anonym pige.

Anonym. 

Titel: En anonym pige.

Original titel: A Anonymous girl. 

Forfattere: Greer Hendricks & Sarah Pekkanen.

Udgivet på dansk ved: Gyldendal.

Udgivet på dansk den: 01/07-2019.

Antal sider: 420.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak til dem! 


En anonym pige.

Da Jessica melder sig til en psykologisk undersøgelse, som ledes af den karismatiske doktor Shields, regner hun bare med at skulle svare på et par spørgsmål, før hun kan indkassere pengene og gå. 
Jessicas paranoia vokser, da spørgsmålene langsomt bliver mere og mere intime, og hun bliver sendt på suspekte opgaver ude i byen. 
Hun kender ikke længere grænsen mellem virkeligheden og doktor Shields’ manipulation, og pludselig befinder hun sig i et net af bedrag og begær, hvor løgne er dødsensfarlige.



Jeg læser sådan set ikke mange psykoligiske thrillere, men jeg vil nu sige at denne her er nok den bedste jeg længe har læst. Den var spændende, nervepirrende, uhyggelig til tider, og utroligt svær at slippe da jeg først var kommet igang. 

Jessica snyder sig til at melde sig til en psykologisk undersøgelse for at tjene nogle hurtige penge, da det giver lidt mere end hendes makeup-artist arbejde. 
Jessica bliver hurtigt hevet ind i denne her undersøgelse, hun føler ikke det svært at svare på spørgsmålene, og det tager hende ikke lang tid at dykke længere og længere ind. 
Men med tiden begynder Jessica at få svære ved at parer ordre fra Dr.Shields, og der begynder det at blive farligere for Jessica. 

Da jeg først var begyndt på bogen må jeg sige jeg havde utroligt svært ved at slippe bogen. Dog skal de siges jeg var lidt forvirret i starten af bogen på den måde kapitlerne skifter. Jeg vidste jo godt det første kapitel fra fra Jessica´s synsvinkel, men jeg havde lidt svært ved at finde ud af hvem det næste var fra, jeg fandt dog forholdsvis hurtigt ud af at det var Dr. Sheilds vi læste fra. 
Men af den grund kunne man også ret hurtigt i første del af bogen regne ud af at det var ikke en helt almindelig undersøgelse eller harmløs for den sags skyld. 

Jessica lærer vi som sådan ret hurtigt at kende, hun er en kvinde sidst i tyverne, bor alene med sin hund i en lille etværelses, single og ikke ude efter at binde sig til en forløbet. Men vi lærer også hurtigt at hun ikke er en ærlig kvinde både ved hun snyder sig ind til undersøgelsen, men også nogle af hendes handlinger vi ser undervejs. 
Men hun var spændende og jeg var nysgerrig på hende. 
Dr. Sheilds tænker jeg ikke jeg vil fortælle alt for meget om da det næsten vil afsløre alt for meget om handlingen. Men jeg kan sige hun er en skræmmende og manipulerende kvinde. Og jeg sad flere gang og tænkte "NEJ JESSICA, GØR DET NU IKKE" hvilket gjorde læseoplevelsen lidt mere spændende. 

Bogen her er jo skrevet af to forfattere, og jeg vil sige de har gjort det godt, jeg følte ikke jeg kunne fornemme to forskellige skrivestile, og det er et stort plus, dog har jeg heller ikke læst noget fra nogen af dem før, men vil da helt sikkert prøve at finde noget mere af dem nu. 
Bogen er fuld af detaljer der gjorde jeg kunne forstille mig det hele lige fra omgivelserne, til den her frygt, forvirring og generelt alle Jessica´s følelser, og det gjorde jo også bare at jeg kunne leve mig så meget mere ind i den her psykologiske thriller. Men det var jo ikke kun Jessica´s følelser, det var også den her kulde og ubehag ved Dr.Shields jeg kunne fornemme, og fik næsten gåsehud til tider af at læse fra hendes vinkel.
Sproget er let og forståeligt og jeg følte intet problem i at følge med efter jeg fandt ud af hvilke kapitler der var fra hvem. 
Jeg vil helt sikkert sige dette er en super god bog, og jeg kan helt klart anbefale bogen her hvis man er til psykologi og thriller sammen, jeg synes hvert fald den var utroligt spændende! 




Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar