torsdag den 10. oktober 2019

Anmeldereksemplar: Mindelandet #1 - Dronningernes erindringer.

Mindelandet.

Titel: Mindelandet #1 - Dronningernes Erindringer. 

Forfatter: Line Wenzel.

Forlaget: Tellerup.

Udgivet: 15/09-2019.

Antal sider: 295.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forfatteren,
så mange tak til hende! 




Dronningernes Erindringer.

Dronningeslægten i Sunira besidder som de eneste i landet magiske evner, men prisen er høj: Hver gang de bruger magi, må de ofre et minde.
I sine 17 år har prinsesse Tella levet beskyttet på slottet sammen med sin mor dronning Leonora, men alt ændres da Melina, en udstødt adelig fra Leonoras fortid, dukker op og truer med at afsløre dronningernes hemmeligheder. Leonoras minder fra dengang er ofret i bytte for magien, og Tella bliver derfor tvunget ud på en rejse for at finde ud af hvilke hemmeligheder Melina kender til.
På vejen møder Tella flere af de magikere dronningeslægten benægter eksistensen af, og hun bliver konfronteret med generationers bedrag. Hun må kæmpe alt hvad hun har lært, for dronningernes hemmeligheder kan få vidtrækkende konsekvenser, og Melina vil gå langt for at skade Tellas familie.

Dronningernes Erindringer er første bind i fantasy-serien Mindelandet om de mange hemmeligheder i Suniras dronningeslægt og de store ofre magien kræver.



Dronningens erindringer var en bog der rigtig hurtigt fangede mig med sin spændende handling, lette sprog og interessante hovedperson, og faktisk slap jeg ikke bogen igen før jeg var færdig med den.
Dette er helt sikkert en serie jeg vil glæde mig til en fortsættelse på! 

Dronningeslægten er de eneste der besidder magien, men at bruge den er ikke billigt, for hver gang de bruger magien, skal de ofre et minde, og det kommer alt ud på hvor meget magi man bruger.
Tella er 17 år og har altid levet sit liv beskyttet på slottet, lige indtil sin 17 års fødseldag hvor det hele går galt og hendes mors gamle veninde kommer ind i billedet.
Hurtigt bliver Tella sendt ud på en rejse for at finde dronningernes erindringer, men på sin rejse kommer den unge prinsesse ud for en masse og opdager en masse ting om sin slægt som hun skal lærer at acceptere eller gøre noget ved den dag hun selv sidder på tronen. 

Handlingen går sådan set ret hurtigt igang, og det synes jeg var meget fint, det gjorde jeg blev hurtigere fanget af bogen og havde svært ved at lægge den fra mig igen. 
Tella er en ung pige, men hun var anderledes end jeg havde forventet, for da jeg læste hun var en prinsesse tænkte jeg en snobbet træls møgunge. Men jeg synes faktisk Tella virkede som en halv moden og sød pige, men også stædig og ihærdig efter at hjælpe og gøre alt bedre. 
At følge hende på denne her rejse var en fornøjelse, jeg nød at følge hende og se hvordan hun ville reagere på alt det der rent faktisk ser ude fra slottets beskyttede mure, at se hende vokse lidt med tiden, og jeg glæder mig til en to´er for det var en rigtig spændende bog.
Og jeg vil sige jeg synes faktisk hun fandt sig selv lidt under den her rejse og alle de prøvelser hun kom ud for, og det var fedt at se.
Men ud over en interessant hovedperson, synes jeg faktisk også hun formåede at gøre sine bipersoner spændende, havde en baggrund, og jeg blev nysgerrig på dem og ville faktisk gerne vide mere om dem og hvad de måske havde været ude for engang, de havde en stemme og faldt ikke i baggrund med Tella´s rejse, og det var fedt. 

Sproget er dejligt let, og jeg vil sige det passede ret godt til den fantasy tidsalder jeg kunne forstille mig bogen skulle forstille at være i. 
Forfatteren har været rigtig god til at bruge massere af detaljer om Tellas omgivelser, handlinger og reaktioner, og jeg følte virkelig jeg fulgte hende på sidelinjen hvilket er endnu en positiv ting.
Men ud over at hun forklare godt om Tella´s omgivelser, synes jeg også hun har været god til at give et forståeligt univers, et der var let at forstille sig ud fra detaljerne man fik, og det gjorde min læseoplevelse så meget bedre, og jeg glæder mig helt sikkert til at læse videre på serien når der engang kommer en to´er.  
Jeg kan helt klart anbefale denne bog, især hvis i er til fantasi, magi og spænding. 



Bogen er tilsendt af forfatteren til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar