torsdag den 10. oktober 2019

Anmeldereksemplar: Luscinias Lyrik #1 - Rosens Akkorder.

Luscinias Lyrik. 

Titel: Luscinias Lyrik #1 - Rosens Akkorder.

Forfatter: Marie Alexander White. 

Forlaget: Nelumbo.

Udgivet: 01/06-2019.

Antal sider: 278.

Antal stjerner: 3,5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak til dem!



Rosens Akkorder.

Agathe får endelig samlet mod til at vise klassekammeraten Cecilie, hvad hun i virkeligheden føler. Cecilies reaktion sender Agathe ud af kurs.
Den nye verden, der åbner sig for hende, er ikke ubehagelig, men der skal mod til for at gribe mulighederne.

Rosens Akkorder er en young adult roman om at finde den rene tone i en verden, der kan spille falsk.
Lusinias Lyrik er LesFic om mobning, kærlighed, familie, nye og gamle venskaber omsluttet af musikkens hypnotiske taktslag.

Uddrag fra bogen:

”En Nattergal,” mumler jeg for mig selv. ”Er de brune?”

Af en eller anden grund var jeg helt sikker på, at det var en farverig fugl. Jeg læser videre.

”…Nattergalen er mest kendt for sin kraftige, smukke sang, der især om natten høres vidt omkring. Det er hannen, der synger for at tiltrække hunnen.”

Jeg dumper tilbage på puden. Det er så typisk. Hvad nu hvis en stakkels hun-nattergal vil tiltrække en anden hun? Jeg vender mig om på siden. Mine øjne reflekterer i skabslågens spejl, og jeg kniber dem sammen. Jeg har i hvert fald tænkt mig at synge, så må Wikipedia rende og hoppe.”
 



Rosens Akkorder vil jeg sige var en rigtig god bog, den var smuk, og fuld af følelser.
Men desværre synes jeg den til tider går alt for hurtigt, og derfor godt kunne have brugt fx 100 sider mere, og lidt mere handling.

I bogen følger vi Agathe og hendes hverdag, kærlighed for musikken og hendes dilemma i hendes seksueliltet, og det fandt jeg meget interessant og havde svært ved at lægge bogen fra mig. 
Bogen starter sådan set ud med et kort kapitel hvor vi ser hende tilbage i 2015, og så efter det går vi frem til år 2018. 
Agathe er forelsket i sin veninde Cecilie, og da det kommer frem bliver hun beskyldt for en masse skrækkelig ting, som bestemt ikke gør det lettere for Agathe. 
Men jeg vil sådan set sige Agathe klare den ret godt, og håndtere det pænt, og det var jeg imponeret over, for det er ikke små beskyldninger hende Cecilie kommer med.
Men det betyder dog ikke hun ikke føler sig modløs, håbløs og har svært ved at finde sin plads i livet for det gør hun. 
Agathe er ikke en frembrusende pige, og bliver let misforstået, og har derfor det ret svært. 

Som sådan vil jeg sige bogen var udmærket, den har en rigtig fin handling om det her med at det kan være svært for nogle at acceptere andres seksueliltet, og derfor bliver mobbet, og beskyldt for nogle ting. 
Jeg vil hvert fald sige at forfatteren var dygtig til at vise frem med hvad hun ville i denne bog, det var hvert fald følelsen jeg fik. 
Og så vil jeg sige sproget er let og forståeligt, samt at der ikke er meget tekst på siderne. Jeg var selv ret hurtigt igennem den. 
Men fordi jeg følte den manglede lidt indhold til tider får den altså kun de 3,5 stjerner. 
Dette er dog en serie jeg vil læse videre på, og helt sikkert anbefale jer læsere der ude. Vil sige den faktisk kan læses fra en 13+ alder.



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er derfor blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar