torsdag den 10. oktober 2019

Anmeldereksemplar: Dream Maker #1 - Paris, New York, København og Milano.

Dream Maker. 

Titel: Dream Maker #1. 

Originalt sprog: Engelsk.

Forfatter: Audrey Carlan.

Udgivet på dansk ved: People´s Press.

Udgivet på dansk den: 31/05-2019.

Antal sider: 587.

Antal stjerner: 1,5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak til dem! 


Paris, New York, København og Milano. 


29-årige Parker Ellis er en ukuelig skørtejæger med et helt særligt talent: Han forstår kvinder. Han kan se, hvad deres inderste drømme er lavet af, og hjælpe dem med at føre drømmene ud i livet. 
Sammen med to venner driver han et velrenommeret konsulentfirma, der hjælper kvinder med karriere, kærlighed og livsstil. 
Jobbet bringer ham verden rundt, og i DREAM MAKER 1 rejser han til fire forskellige byer og møder en række meget forskellige klienter undervejs: en arving til et fransk parfumeimperium, en berømt Hollywood-skuespillerinde, en dansk prinsesse og en flok smukke italienske lingerimodeller. 
Egentlig burde Parker ikke blande forretning og fornøjelse, men det er svært ikke at lade sig friste af smukke kvinder, når man er en notorisk ungkarl med en skyhøj libido. 
Og hvem ved, måske én af dem endda formår at stjæle hans hjerte undervejs …

DREAM MAKER er en serie i 12 afsnit, som alle er opkaldt efter en af verdens metropoler. Hver måned rykker Parker Ellis videre til en ny by og en ny klient, og denne bog samler de første fire: Paris, New York, København og Milano.
 




Dream Maker var en bog jeg var utroligt spændt på at gå igang med, og bestemt også en bog jeg havde utroligt høje forventninger til efter som jeg var ret vild med forfatteren forrig serie - Calendar Girl. - Men hvor må jeg sige at bogen her skuffede mig noget så grueligt. 
Og dette er bestemt ikke en serie jeg har planer om at læse videre på, desværre må jeg indrømme at bogen i sig selv gav mig en del kvalme, hvilket jeg er ret ked af.

Handlingen lød rigtig spændende, og jeg var virkelig spændt på at skulle følge ham her Parker Ellis rund i verdenen og se ham løse problemer og hjælpe de her kvinder med eventuel at finde sig selv, eller lærer at begå sig i et firma og meget mere. 
Men Parker Ellis og hans Team var godt nok skuffende, jeg synes virkelig det faktisk gik hen og blev en smule nedladende for de her kvinder trods de ikke selv gav udtryk for det.
For det eneste jeg sådan set oplevede var de ændrede på deres tøjstil og gav dem lidt mere makeup på. Eller pressede lidt på og så var de fulde af selvtillid og klar til det de nu skulle, og det virkede en anelse tamt og nedladende.  

Parker Ellis var en mand jeg hurtigt kunne konstatere jeg ikke brød mig om, og stærkt tvivlende på om jeg overhovedet ville komme til det.
Parker er en mand med selvtillid, faktisk så meget selvtillid til tider at det virkede som om han skulle forstille sig at være guds gave til kvinder, og det gjorde mig desværre en smule utilpas.
Parker vil jeg dog heller ikke kalde særligt professionel, han var meget nærgående med størstedelen af sine klienter, så nærgående at man skulle tro han havde glemt sit filter der hjemme engang imellem når han snakkede med klienter, hvilket gjorde jeg mistede min respekt for ham.   
Jeg brød mig aldrig rigtigt om Parker, og det blev desværre ikke bedre på noget tidspunkt i bogen, derimod følte jeg lidt det blev værre mod slutningen. 

Dette var desværre ikke en bog for mig, og den eneste grund til jeg har givet den 1,5 stjerner er at jeg synes forfatteren havde fat i et plot der kunne være blevet super godt, hvis bare hun havde fjernet noget af den ligefremhed og overdrevende selvtillid, og gjorde kvinderne lidt stærkere, så jeg sikker på den ville være blevet god.




Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar