torsdag den 24. oktober 2019

[Reklame/Gave] - Grænsen til Trafallas #3 - Den sidste alliance.

Trafallas.

Titel: Grænsen til Trafallas #3 - Den sidste alliance. 

Forfatter: Julie M. Day.

Forlaget: Leatherbound.

Udgivet: 22/08-2019.

Antal sider: 565.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forfatteren, 
så tak til hende! 


Den sidste alliance. 

Han sukkede dybt. Dybere, end jeg havde ønsket. Noget ved hans suk lød, som om dette var håbløst.
"Vi vil kæmpe," sagde han med en skuldertrækning.
"Og hvem vil vinde?"
Han så på mig, som havde jeg stillet det værst tænkelige spørgsmål. "Det må tiden vise."
---
I håbet om at få Zachos tilbage er Grace fast besluttet på at tage på en skæbnesvanger rejse til Nord. Men hendes prøvelser er kun lige begyndt. Krigen sniger sig nærmere, alliancer må indgås, fjenden bliver stærkere, og hemmeligheder afsløres med sønderrivende konsekvenser. Intet er, som det umiddelbart ser ud, og en lykkelig slutning synes langt borte.
Vil Grace nå til Nord, inden krigen for alvor bryder løs? Og kan hun redde både menneskeheden, elverne i Trafallas og Zachos?



Den sidste alliance var spækket med spænding og hvor holdt den mig fanget, underholdt og nervøs! 
Anden bog sluttede jo ret så vildt, og nu har jeg endelig fået læst den tredje og afsluttende bog, som jeg må sige sluttede helt perfekt, jeg følte på ingen måder jeg manglede noget, jeg sad med en følelse af at den kunne ikke være blevet meget bedre. 

Zachos døde, og Grace blev knust. I håbet om at kan få ham tilbage drager Grace ud på en farefuld rejse mod Nord, og intet skal stoppe hende. 
Rejsen bliver på ingen måder let, for krigen sniger sig nærmere og nærmere eftersom en gammel fjende af Trafallas er blevet sluppet løs, og han er på ingen måder fan af Grace.
Vil Grace få Zachos tilbage? Vil hun kunne stoppe krigen? Og hvis ikke hvad sker der så? 

Den her rejse som Grace tager ud på, må jeg sige var utroligt spændende og jeg havde virkelig svært ved at slippe bogen igen, for jeg var bare nød til at finde ud af hvad der ville ske. 
Men undervejs ser vi hende jo ikke bare rejse, vi ser også hvordan den her krig begynder at nærme sig, og hvordan den udvikler sig.
Som i de andre bøger følger vi jo egentlig ikke kun Grace, vi følger faktisk også stadig oprørerne, og hvordan de gør sig klar til den her kamp, hvilket jeg må sige var en ting der fortsat gjorde jeg havde så svært ved at slippe bogen, for når jeg læse fra Grace syn var jeg samtidig nysgerrig på hvad der skete ved oprørerne og omvendt når jeg læste fra deres syn. 

Men undervejs på Grace´s rejse, vokser hun også med tiden endnu mere, trods det hele er svært, hun har mistet sit livs kærlighed og føler alt bare er noget møg, så formår hun at kæmpe sig videre, og jeg må sige hun kæmper godt nok hårdt for det hun vil.
Grace er helt klart en kvinde jeg ser op til, hun er nemlig ikke den typiske heltinde, hun er ikke stærk fra starten af, hun har ikke et mildt temperament, men hun giver ikke op ligemeget hvad, ligemeget hvor meget andre forventer af hende, så kæmper hun sig op og stå hver gang hun bliver banket ned, og det virkelig noget jeg synes er sejt.
At følge Grace igennem hendes rejse fra start af til slut har været en fornøjelse, og jeg skal helt sikkert have genlæst trilogien igen en dag.

Har du ikke allerede læst de første to i denne serie her, så kom igang. For dette er et univers jeg bare mener alle skal læse om, og fordybe sig i. Forfatteren Julie, har skabt et univers der er så livagtigt, detaljeret og spændende at jeg virkelig ikke kunne slippe bøgerne da jeg først var kommet igang. Og efter de to første bøger havde jeg skyhøje forventninger til den afsluttende bog, og jeg må sige alle forventninger er levet op til.
Det var en rørende slutning, og en fantastisk en, mere kan jeg ikke sige. Læs den, andet kan jeg ikke anbefale.



Bogen er tilsendt af forfatter som gave og med henblik på en anmeldelse, og bogen er anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar