torsdag den 24. september 2020

Anmeldereksemplar: Will Trent #10. - De tavse kvinder.

 

De tavse.

Titel: Will Trent #10 - De tavse kvinder. 

Original titel: The silent Wife. . 

Forfatter: Karin Slaughter. 

Udgivet på dansk ved: HarperCollins Nordic. 

Udgivet på dansk den: 25/08-2020.

Antal sider: 610. 

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forlaget,
så tusind tak til dem! 


De tavse kvinder.

Skoven i Grant Country var for 10 år siden gerningsstedet for en række uhyrlige forbrydelser. 
En mand gemte sig i mørket, og overfaldt flere kvinder på brutal vis. 
Gerningsmanden blev endeligt fundet, og forbrydelserne stoppet. 
Indtil nu. 
For samme voldsomme fremgangsmåde bliver nu gentaget igen af en ny gerningsmand. Specialagenten Will og retsmedicineren Sara Linton må gå tilbage til den gamle sag for at komme videre i efterforskningen. Imens lurer gerningsmanden forsat i skyggerne.



De tavse kvinder er tiende bog i Will Trent serien, men jeg har faktisk endnu ikke læst de første 9 bøger i serien, dog kan den heldigvis godt læses uden de andre, men efter at have læst denne sindsygt spændende bog, skal jeg da med sikkerhed have fingrene i resten af serien! 
De tavse kvinder slog virkelig benene væk under mig, og samme gjorde Karin Slaughter. 

Da jeg begyndte på bogen her, vidste jeg ikke helt hvad jeg skulle forvente, alt jeg vidste var bare at forfatteren var utroligt velrost, og at hendes bøger skulle være rigtig spændende. 
Og jeg må indrømme, jeg blev virkelig også hurtigt fanget, for allerede prologen starter vildt spændende ud! 
Bogen her følger en 8 år gammel sag, da de under en afhøring i et fængsel finder spor på at morderen Jeffrey Tollivan spærrede inde 8 år tidligere, måske ikke er den rigtige morder. Men mens vi følger Will, Sara og Faith i nutiden, følger vi faktisk også afdøde Jeffrey på sagen 8 år tidligere, så vi får et indblik i hvordan sagen forgik dengang det startede, samtidig med de undersøger sagen på ny i nutiden med de nye spor. 
Igennem bogen vil jeg sige jeg følte jeg kom til at kende alle karakterne okay godt, jeg er selvfølgelig sikker på at jeg ville have kendt dem endnu bedre hvis jeg havde læst serien fra start af, men jeg oplevede som ny læser på serien at jeg kom til at kende dem alle godt nok, derfor vil jeg sige at andre også sagtens kan læse denne uden at have læst de andre bøger først. 
Will Trent er en speciel og stille mand, han siger ikke meget og er rummer alligevel på en del. Han har en barsk fortid, og en vis mørke i sig, men alligevel er han på de godes side, og kæmper ihærdigt for at finde morderen. 
Sara er Will's kæreste og retsmediciner på sagen, faktisk var hun også med på sagen de 8 år tidligere, og der vil jeg sige det gjorde det hele en tand mere spændende! 
Faith er Will's partner, en spændende person, men trods hun har sine kapitler, følte jeg ikke helt hun var en af de store hovedpersoner som Sara og Will var, men jeg nød alligevel at lærer hende at kende, hun er en skøn kvinde, og fantastisk partner til Will. 

Sproget i bogen er simpelhen så flydende og levende at den nærmest bare læser sig selv, men jeg tænker også at den vildt spændende handling var med til at jeg kom så hurtigt igennem bogen, for det er alligevel en ret tyk bog, med massere af tekst på siderne. 
Karin Slaughter er utroligt god til at bruge en masse detaljer om omgivelser, handlinger, personerne og deres følelser, og jeg kunne virkelig forstille mig alt der skete i løbet af bogen, og nøj hvor var det både fedt og ubehageligt, for de her mord der bliver begået undervejs er virkelig klamme, og ubehagelige, og til at krumme tær i forargelse over, men alligevel kunne jeg bare ikke slippe bogen, for jeg måtte vide mere, måtte læse videre! 
Hun er utroligt godt til at skabe spørgsmål, svare på dem og skabe endnu flere spørgsmål, og samtidig overraske igen og igen. Generelt vil jeg sige handlingen her i bogen var utroligt spændende, jeg elskede alle mysterierne, og jeg elskede at jeg ikke kunne forudse slutningen, eller gætte mig til hvem morderen var. Jeg var virkelig chokeret da det blev afsløret, for på intet tidspunkt havde jeg gættet på at det var lige ham! Selv nu mens jeg skriver denne anmeldelse et par dage efter, er jeg stadig helt chokeret over det! Men det var virkelig et stort plus, og jeg vil sige at min første gangs oplevelse at Karin Slaugter's bøger virkelig har været fantastisk, og jeg er virkelig spændt på mere fra hende! 
OG jeg kan virkelig ikke andet end at anbefale bogen her til alle der elsker en god og spændende Krimi/thriller bog, for den er vild! 





Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar