tirsdag den 22. september 2020

Overraskelses bog / Anmeldelse: Afstanden mellem dig og mig.

Afstanden. 

Titel: Afstanden mellem dig og mig. 

Forfatter: Camilla Ørsum.

Forlaget: Gyldendal. 

Udgivet: 22/05-2020.

Antal sider: 238. 

Antal stjerner: 4/5. 

Bogen er modtaget som overraskelse af forlaget,
så mange tak til dem! 



Afstanden mellem dig og mig. 

En aften i byen møder Laura Mille, og de kysser hinanden. Da de mødes igen, er det på gymnasiet som lærer og elev.
Mille kysser Laura. Og Laura bliver forelsket. 
Alt ville måske være skønt, hvis det ikke lige var for den detalje, at det er ret idiotisk at blive forelsket i sin lærer. 
Laura er godt klar over det, hun ved bare ikke, hvor hun skal gøre af alle sine følelser. Selv om vennerne, Valde og Olivia, normalt plejer at være der for hende, forstår de ligesom ikke helt, hvad det er, hun går igennem. 
Og Lauras mor er flyttet til Island med sin kæreste og sender hele tiden billeder af vulkaner og får. 



Afstanden mellem dig og mig var en bog jeg var ret spændt på at gå igang med, for jeg havde på det tidspunkt jeg modtog den, endnu ikke rigtigt hørt noget om den, og jeg må være ærlig og indrømme jeg er pænt meget i tvivl om jeg har læst noget af denne forfatter før. 
Men bogen endte nu med at falde i min smag, og holdt mig virkelig spændt. 
Det var en fornøjelse at møde Laura, og høre hendes historie. 

Da jeg begyndte på bogen her, gik der egentlig ikke lang tid før jeg var fanget af Laura og hendes historie sammen med Mille, den var spændende, sød og intens. Bogen var ret kort, jeg havde måske fortrukket den 100 sider længere, for nogle gange kunne det godt lidt føles som om det gik lidt for hurtigt, og det er egentlig også grunden til jeg ikke kunne give den sidste stjerne. 
Laura var en pige jeg både kom til at holde af, men egentlig også bare til tider havde lyst til at ruske i. Bogen her foregår omkring over et års tid hvis jeg ikke tager helt fejl, og på det her års tid kommer Laura ud for lidt af hvert. 
Hun forelsker sig i sin nye vikar, hendes mor flytter til et andet land med sin kæreste, og så beslutter hun sig at flytte ind ved en af sine bedste venner, der sker generelt bare lidt af hvert, og hun skal håndtere mange bolde i luften på en gang, hvilket bestemt ikke kan være let. 
Men det var en fornøjelse at komme til at se hvordan Laura på sin måde prøvede at håndtere alt fra skole, til kærligheds livet og at skulle pleje venskaberne, det var ikke let for hende, men hun prøvede. 

Sproget i bogen er dejligt let, flydende og levende, jeg havde let ved at læne mig tilbage og bare nyde fortællingen og spændingen. 
Jeg vil sige at forfatteren Camilla, har skabet en meget interessant bog, hun har taget nogle af de mest normale dagligdags dilemmaer op som, familie, venskaber og kærligheden, og flettet det super godt sammen, og skabt en rigtig fin ungdoms bog. 
Jeg vil dog være ærlig, da jeg først hørte om at det var noget med et forhold mellem lærer og elev, var jeg lidt skeptisk, lyder nemlig ikke som det smarteste forhold, men jeg nød nu alligevel bogen og Lauras historie, den var interessant, og godt skrevet. 
Dette er hvert fald en bog jeg varmt kan anbefale, både unge og ældre burde kunne læse den og få noget godt ud af den. 




Bogen er modtaget som overraskelse til anmeldelse af forlaget, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar