torsdag den 10. september 2020

Anmeldereksemplar: Woodlake-serien #3 - Hjem til stjernerne.

 Woodlake.

Titel: Woodlake-serien #3 - Hjem til stjernerne. 

Original titel: The Fix #3 - Fix my fall. 

Forfatter: Carey Heywood. 

Udgivet på dansk ved: Palatium Books. 

Udgivet på dansk den: 03/08-2020.

Antal sider: 310.

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forlaget,
så tusind tak til dem! 

Hjem til stjernerne. 

Hvad gør man, når ens hjem styrter i et jordfaldshul? Når man er Abby Thompson, kommer man sig hurtigt over det økonomiske og følelsesmæssige chok og begynder at lede efter et nyt hus. Det er straks værre, at alle hendes brødre og veninder er i gang med at stifte familie. Abbys fritid går primært med at se anime sammen med sin kat, og hun føler sig udenfor. Men så bliver hun hyret som ejendomsmægler til at finde et nyt hjem til Spencer, som hun har gået på high school med.

Da Spencer Hill i sin tid flyttede fra Woodlake for at studere, var han bare en nørd, som ingen lagde mærke til – slet ikke Abby Thompson. Han er netop vendt tilbage for at arbejde som astronom på det lokale universitet og har i øvrigt udviklet sig til en smuk ung mand, som alle lægger mærke til – også Abby Thompson.

Kan Abby komme sig over sin følelse af mindreværd over, at Spencer er klogere end hende? Og kan Spencer slippe fortiden og frygten for, at pigen, som han var forelsket i, da de gik i high school, stadig er uopnåelig?




Så har jeg endelig fået læst den tredje bog i Woodlake serien! Og jeg simpelhen elsker denne serie, jeg griner, græder og er generelt bare underholdt hver gang jeg åbner en bog fra denne forfatter, 
og jeg kan virkelig ikke vente på hun kommer med flere bøger, og forhåbentligt flere bøger i denne 
serie! 

Da jeg begyndte på bogen, gik der ikke langtid før jeg var opslugt at Abby og Spencer's historie, det her er virkelig to vidt forskellige personer, men de formår alligevel at passe ret godt sammen! 
Abby er en karakter jeg har haft i tankerne siden jeg læste første bog, hun var spændende og jeg var virkelig nysgerrig på at lærer hende bedre at kende, så jeg var virkelig glad da jeg fandt ud af at denne tredje bog ville omhandle hende. 
Abby er virkelig en skøn person, helt nede på jorden. Hun elsker sit job som ejendomsmægler, og i sin fritid elsker hun at bruge tid med sine veninder, sin kat og at se anime. Jeg elskede virkelig det faktum at Abby er anderledes, i dag vil jeg ikke sige der er mange kvinder der åbent fortæller at de elsker at se anime, og bestemt ikke i bøger, så at forfatteren har valgt lige præcis at tage den del med var jeg ret vild med, og jeg elskede at hun faktisk havde nævnt nogle af mine ynglings anime's, sikke et sammentraf.
Spencer faldt jeg ret hurtigt for, jeg var faktisk på intet tidspunkt i tvivl om at han ville være god sammen med Abby, for trods de er vildt forskellige, kunne jeg ret hurtigt se at de passede altså bare perfekt sammen, jeg elskede den måde de udfordrede hinanden på med deres forskellige personligheder og interesser! 
 
Sproget i bogen er som altid dejligt let og hurtigt at komme igennem og jeg tænker at med den spændende handling og de skønne karakterer var med til at gøre jeg følte jeg var færdig alt for hurtigt! 
Jeg elsker at bøgerne skrifter karakterer fra bog til bog, jeg føler nemlig at Carey er god til at gøre historien fyldig, så man ikke sidder med en følelse af det enten gik for hurtigt eller for langsomt, jeg har hvert fald oplevet det sådan med denne og toeren i bogen, kan dog huske jeg godt kunne have brugt et par sider mere i første bog. 
Kapitel fordelingen mellem Abby og Spencer er super fin, den ene overstrålede ikke den anden, hvilket var rigtig godt.
Abby kendte jeg jo lidt fra de andre bøger, så jeg var virkelig spændt på om jeg ville føle jeg kunne komme til at kende Spencer lige så godt i løbet af denne bog, og det følte jeg faktisk jeg kom til, Carey har været rigtig god til at få en masse detaljer omkring ham med, både fra fortid og nutid, så man virkelig føler man kommer til at kende ham. 
Men jeg vil nu også sige at Carey altid har været dygtig til at give sine karakterer både hovedpersonerne og bipersonerne rigeligt med liv, og de er altid en fornøjelse at møde! 
Så jeg vil sige at dette er med sikkerhed endnu en bog fra Carey jeg kan anbefale jer læsere der elsker en god feelgood bog! 




Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar