tirsdag den 27. oktober 2020

Anmeldereksemplar: Sandrytteren #3. - Den døde zone.

Sandrytteren. 

Titel: Sandrytteren #3. - Den døde zone. 

Forfatter: Tenna Vagner. 

Forlaget: Calibat. 

Udgivet: 20/09-2020.

Antal sider: 212.

Antal stjerner: 4/5. 

Bogen er modtaget af forfatteren,
så tusind tak til hende! 

Den døde zone. 

”En verden af vand kom til syne, og tung, varm luft lagde sig klamt over den bare hud på arme og ansigt. Saran trak vejret dybt. Igen. Og igen, men luften ville ikke helt ned i lungerne. Hun gned halsen, åbnede munden og sugede den søde luft ind. Fingre og næse summede. Panikken stak, og synet krøllede sammen til en smal tunnel."

”Hvor er Teon?” udbrød Saran. Kvinden ved hendes side udstødte en lav guttural lyd, som en gadehunds knurren, bare silkeblødt. Kliklyde. Ubestemmelige kliklyde. ”Hvor er han?”
Saran flygter fra Byzonen, da et oprør bryder ud.
I det mindste er hun sammen med Teon og hans søster, Thorana, men det varer ikke ved.
De krydser grænsen til den Døde Zone, og her er alt anderledes.
Nu må Saran træffe livsvigtige valg, der får store konsekvenser.



Så har jeg endelig fået læst den tredje og sidste bog i Sandrytteren serien, og hvor må jeg sige den var spændende, underholdende og fængende fra start til slut! Dette er helt sikkert et univers jeg vil savne, og glæde mig til at fordybe mig i igen en dag! 

Da jeg begyndte på bogen her gik der ikke lang tid før jeg var tilbage i dette univers, og kunne fornemme ørkenen om mig og alt kaosset vi forlod i anden bog. Jeg fløj bare igennem den ene side efter den anden, og nød genforeningen med Saran. 
Bogen her starter sådan set fra hvor vi sluttede ved anden bog, hvor alt kaosset med at Sandrytteren ikke længere kan høste, og byen er ved at falde fra hinanden. 
Saran, Teon og hans søster flygter ud i ørkenen efter af Saran har fået skylden for at Sandrytteren ikke længere kan høste. De begiver sig ud på en rejse mod den døde zone, men alt er anderledes der. 
Jeg nød virkelig endnu engang at følge Saran og hendes kampe for at overleve, hun er virkelig gået hen og blevet en karakter jeg er kommet til at holde af. 

Handlingen her i bogen var utroligt spændende, jeg fandt det virkelig interessant at høre om “den døde zone” som er fuldstændig anderledes end ørkenen vi blev introduceret for i de første to bøger. 
Men det var også bare rigtig spændende at se hvordan Saran, Teon og hans søster faldt til i den anden verden. 
Samtidig lurede spændingen og forventningen også bare på hvornår de andre ørkenfolk ville komme, og hvad der ville ske når de gjorde, for de havde bestemt ikke gode planer for hvordan de ville behandle det her folk vi møder i den anden verden. 
Så jeg vil sige spændning var der hvert fald massere af i denne del. 
Forfatter Tenna, er fortsat også utroligt dygtig til at bruge massere af dejlige detaljer til at beskrive alle omgivelserne, så man virkelig får fornemmelsen af at være i selve universet, og jeg vil sige hun klarede virkelig også godt at beskrive “den døde zone” så jeg kunne forstille mig alt. 
Men hun er også fortsat god til at gøre sine karakterer spændende, livagtige og fyldige, jeg havde intet problem med at forstille mig det andet folk, og nød virkelig at møde dem. 
Dog vil jeg sige at jeg havde lidt samme oplevelse af at handlingen godt kunne blive lidt forhastet, da det er korte bøger. Jeg kunne helt klart godt havde set denne serie, som tykkere romaner, for jeg ville have elsket at have fået mere fra den anden verden, men også mere fra Saran, specielt med den slutning bogen havde. Jeg følte lidt det var en ret åben slutning, og jeg manglede bare lidt. 
Men dog vil jeg også sige at serien fungere også helt okay som en kort serie, det nok bare min forkærlighed for tykke og detaljerede romaner der snakker. 
Men alt i alt, vil jeg sige at dette virkelig var en spændende og overraskende slutning på serien, og jeg glæder mig til meget mere fra Tenna en dag. 
Og så anbefaler jeg da helt klart også lige serien til fantasy elskende læsere, både børn, unge og ældre. 




Bogen er tilsendt af forfatteren til anmeldelse på bloggen, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar