mandag den 12. oktober 2020

Anmeldereksemplar: Verdensherrerne #2. - Afsløringen.

Verdensherrerne

Titel: Verdensherrerne #2. - Afsløringen. 

Forfatter: Pernille Neergård.

Forlaget: Dreamlitt.

Udgivet: 18/09-2020.

Antal sider: 524. 

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forfatteren,
så tusind tak til hende! 

Afsløringen. 

Hele Elamenta ved nu, at Anna er Derek De Valentins datter. Flere af adelshusene ser hende som en trussel mod deres ve og vel, fordi hendes Evner vokser sig stærkere. Samtidig indblandes Vilat og Anna i efterforskningen af en gammel, blodig religion, som er vendt tilbage til De Fem Riger, synkront med at angrebene fra Skyggeriget bliver hyppigere.

Alt tyder på, at noget grufuldt vil ramme Elamenta, og da den mystiske Dodekatheon også rører på sig, begynder et mønster at tage form. Et mønster med Anna i begivenhedernes centrum.



Så har jeg også fået læst den anden bog i Verdensherrerne serien, og hvor må jeg altså sige at dette er en velskrevet og fantastisk fantasy serie, blandet med lidt nordisk mytologi! Jeg kan ikke få nok af universet Pernille har skabt, og venter utålmodigt på en tredje bog! 

Anden bog starter sådan set fra hvor vi slap i første bog, nemlig at Haimdal rør ved Anna, som gør at hun får glemte minder tilbage, og et anderledes udseende, hun kommer nemlig til at ligne sin rigtige far, Derek De Valentin. 
Så allerede fra start af er der gang i den, og det var utroligt svært at lægge bogen fra mig igen.
Anna ligner virkelig sig selv i denne anden del, stædig, modig og omsorgsfuld. Men også mere moden, hun er virkelig vokset med sine evners ansvar. Hendes evner vokser også fortsat, og hun bliver stærkere og stærkere. 
Anna kommer ud for utroligt meget i løbet af anden bog, og mister meget, men hun formår alligevel at holde hovedet højt og kæmpe videre, hvilket jeg virkelig var imponeret over. Det var altså fortsat en fornøjelse at følge hende.
Alexander er stadig en karakter jeg både elsker og hader. Han sender fortsat utroligt mange blandede signaler imod Anna, men jeg følte vi får en bedre fornemmelse af hvorfor han er som han er over for hende, og det samme følte jeg Anna oplevede. 
Men trods det, vokser deres forhold virkelig, og bliver overraskende stærkt.
Men han var også rigtig interessant at følge, og jeg kom til at lærer ham så meget bedre at kende i løbet af anden bog, og jeg vil sige han er en fyr, der rummer på mange ting. 

Handlingen i bogen var medrivende, spændende og dramatisk. Der skete konstant noget, men uden at blive for overdrevet på noget tidspunkt. 
Krigen raser stadig, og Anna bliver fortsat blandet ind i den flere gange, sammen med Alexander og hans ulve. Og jeg vil sige det var lige spændende hver gang, for det var som om der skete noget nyt hver gang, nye overraskelser der bare gjorde det hele så meget mere spændende. 
Men det ikke kun krig og ødelæggelse vi får, vi får også spirrende kærlighed, nye venskaber og massere af glæde i denne bog. 
Uden at spoile for meget, så er jeg måske lidt en team Jeth pige. 
Fortsat lærer vi stadig meget mere om dette utroligt spændende univers, og vi kommer med både Anna og Alexander vidt omkring i de forskellige lande. 
Pernille er simpelhen så dygtig til at gøre det hele levende, spændende og lærerigt. Men der er også mange detaljer, men der er heldigvis kommet en skøn del sidst i bogen, med ordforklaring, racer, evner og meget mere, som gør at man let kan få styr på alle detaljerne! 
Sproget i bogen er dejligt let, og jeg fløj simpelhen bare igennem den levende og spændende tekst. Dette er virkelig en bog jeg godt kunne tænke mig at se filmatiseret, jeg er sikker på det ville blive en vild og spændende film.  
Som sagt følger vi Anna og Alexanders synsvinkler, men vi følger også en anden nu, nemlig Vilat, Anna's mester, og han er bestemt også en spændende mand. 
Dette er altså bare en fortsættelse der har levet op til alle forventninger og har overgået sin etter, jeg er spændt på hvad Pernille har i tankerne for os nu. 
Og så vil jeg runde af med at anbefale denne fantastiske fantasy serie til alle fantasy elskere, og så håber jeg i vil nyde denne serie lige så meget som jeg har gjort! 





Bogen er tilsendt af forfatteren til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar