tirsdag den 16. februar 2021

Anmeldereksemplar: Bryllupstesten.

Bryllupstesten. 

Titel: Bryllupstesten.

Original titel: The bride test. 

Forfatter: Helen Hoang. 

Udgivet på dansk ved: People's press. 

Udgivet på dansk den: 14/01-2021. 

Antal sider: 344. 

Antal stjerner: 5/5.  

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem. 

Esme & Khai. 

Khai Diep har ingen følelser. Eller … det passer ikke helt. 
Han bliver irriteret, når folk flytter på hans ting, og han bliver inderligt tilfreds, når et regnskab stemmer helt ned til sidste øre, men han oplever ikke store og vigtige følelser. 
Da han hårdnakket viger uden om alle romantiske forhold, tager hans mor sagen i egen hånd og rejser tilbage til Vietnam for at finde den perfekte brud.   

Esme Tran er træt af sit udsigtsløse job og sit liv i Ho Chi Minh City, så da hun får chancen for at rejse til USA i tre måneder og møde en mulig ægtemand, slår hun til. 
Men hendes forsøg på at forføre Khai går ikke som planlagt. 
I stedet spirer kærligheden hos hende selv, og inden længe er hun håbløst forelsket i en mand, der er overbevist om, at han aldrig vil kunne gengælde hendes kærlighed.




Bryllupstesten var en bog jeg var ret spændt på at gå i gang med, det lød som en ret underholdende bog, men også lidt anderledes end hvad jeg normalt læser. 
Jeg havde ikke de høje forventninger til den, men dem jeg havde levede bogen helt klart op til, og den var faktisk bare så meget bedre end jeg lige havde forventet! 
Jeg vil med sikkerhed gerne læse mere af Helen Hoang en dag. 

Da jeg begyndte på bogen blev jeg fanget allerede 20-30 sider inde, og jeg slugte næsten hele bogen på en dag, hvis ikke det havde været fordi jeg var nød til at gå tidligt i seng, havde jeg sikkert læst til langt ud på natten fordi den bare var så underholdende. 
Esme var fantastisk, hun virkede så menneskelig, ægte, fuld af fejl, men alligevel bare skøn! Jeg kunne slet ikke få nok af hende, og nød virkelig at følge hende. 
Hun var sød, omsorgsfuld og pligtopfyldende, men hun kunne også gå over gevind i sin iver for at gøre Khai tilpas. Det var virkelig interessant at se hvor meget hun kæmpede for at få hans opmærksomhed, og få ham til at falde for hende. Stædig var hun hvert fald.
Khai havde jeg lidt svært ved at komme under huden på i starten, men jeg kom til at synes ret god om ham, og vil sige han passede sådan set godt sammen med Esme, han udfordrede hende, samtidig med at hun udfordrede ham, og fik ham til at indse nogle ting, og rykke sig en del i sin udvikling. 
Khai er meget indelukket, præget af sine rutiner, og holdninger. Han mener ikke han kan elske nogle, og bestemt ikke forelske sig. Han var anderledes end så mange andre mandlige hovedpersoner jeg før har fulgt, og jeg kunne lide det. Han gjorde mig nysgerrig, og fik mig til at blive ved med bare at læse i håb om svar på hvad han gemte på. 

Handlingen i bogen var ret komisk. Normalt synes jeg ikke om det her med arrangeret ægteskaber, hvor moren/faren finder en kone eller mand til deres børn. Men jeg synes alligevel at den måde det blev fremvist her i denne bog var ret underholdende. 
Khai's mor fandt Esme, og tvinger dem nærmest sammen, hun får dem hvert fald til at forsøge og forelske sig over en sommer, og der var bare en del udfordringer omkring det der gjorde at jeg som læser bare ikke kunne slippe bogen. 
Sproget i bogen var let, og jeg følte med underholdningen og spændingen fløj jeg bare igennem den ene side efter den anden. Det var lidt som om teksten læste sig selv. 
Helen er super god til at beskrive alt i bogen, jeg kunne tydeligt fornemme hvordan deres omgivelser var, hvordan de havde det og følte, jeg kunne ligefrem fornemme den her fiskesovs lugt som flere gange blev nævnt. Hun spare altså ikke på detaljerne, og det satte jeg virkelig pris på. 
Hun har også været super god til at fremvise alle de her personer vi møder undervejs, og det er alligevel en del. Men jeg oplevede det var nemt at holde styr på dem, forestille mig dem og føle at jeg kom til at lærer dem godt nok at kende. 
Deres navne vil jeg dog sige var komplicerede, jeg ville ikke ture at give mig i kast med at udtale dem i frygten for at udtale dem forkert. 
Men alt i alt vil jeg sige at dette var en super god bog, underholdende, spændende og seriøs. Jeg kunne slet ikke få nok af den, og kan kun anbefale alle der elsker romance og sjov at give den en chance, og så håber jeg bare den falder i lige så god jord ved andre som ved mig. 





Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar