torsdag den 5. maj 2022

Anmeldereksemplar: En uforglemmelig sommer.

Sommer. 

Titel: En uforglemmelig sommer.

Original titel: A Forget-Me-Not Summer. 

Forfatter: Sophie Claire. 

Udgivet på dansk ved: Palatium Books. 

Udgivet den: 28/01-2022. 

Antals sider: 305. 

Antal stjerner: 3/5. 

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 


En uforglemmelig sommer. 

Det har taget flere år, men nu er Natasha Browns liv endelig tilbage på sporet. Hun har sin egen blomsterforretning i den charmerende lille, engelske landsby Willowbrook, og hun har lagt sit korte mislykkede ægteskab med Luc Duval langt bag sig. Men en dag kommer Luc uventet ind ad døren til hendes forretning tre år efter, de er blevet skilt.

Luc afslører, at han aldrig har fået fortalt sin familie om skilsmissen. Nu er Lucs far imidlertid blevet alvorligt syg, og det eneste, han ønsker sig, er at møde Natasha. Derfor har Luc brug for, at hun tager med ham til Frankrig og lader, som om de stadig er lykkeligt gift. Lucs forslag chokerer Natasha, og hun er overbevist om, at hun ikke skal have noget som helst med Luc at gøre. Men da han giver hende et tilbud, hun ikke kan afslå, pakker hun alligevel sin kuffert.

Hun går med til at være to uger på familiens vingård, men vil Luc og Natasha være i stand til at lade, som om de er det perfekte ægtepar, efter de har været skilt så længe? Og er det muligt at ignorere de følelser, der vågner mellem dem i det smukke og stemningsfulde Provence?




En uforglemmelig sommer, var en bog jeg glædede mig meget til at begynde på. Den lød ret underholdende, og så håbede jeg virkelig den kunne sprede lidt sommer fornemmelse her i det kølige forår. 
Bogen var som sådan okay, men der var små detaljer undervejs jeg ikke brød mig om, og så fangede den bare ikke helt til tider. Dog vil jeg sige den fortjener en chance, så synes du den lyder interessant, så læs den endelig! 

Da jeg begyndte på bogen, blev jeg sådan set ret hurtigt fanget af handlingen og hovedpersonerne, men som jeg kom længere ind i bogen, og omkring halvvejs inde, begyndte den at tabe mig lidt. Jeg følte bare ikke rigtigt for handlingen, men jeg læste den færdig og det er jeg glad for. 
Natasha var nok den af vores hovedpersoner jeg var størst fan af. Hun var sød, og helt nede på jorden, men hun havde også lidt kant og noget af et temperament der gjorde hende interessant. Fra vi møder hende og til slutningen, kommer hun ud for lidt af en udfordring, men hun klarer den og på samme tid udvikler hun sig også personlighedsmæssigt. 
Generelt vil jeg sige, at det jeg bedst kunne lide ved bogen, var helt klart de personlige udviklinger, og deres forholds udvikling. 
Luc var jeg slet ikke fan af i starten, faktisk kunne jeg ikke fordrage ham. Han virkede stædig, arrogant og træls. Samtidig forvirrede han mig virkelig også, jeg kunne slet ikke finde ud af hvad han egentlig virkelig ville med Natasha. Så jeg var slet ikke fan af ham, men som med Natasha udvikler han sig nu også lidt med tiden, og han blev lidt mere tålelig nær slutningen, men jeg blev dog aldrig helt fan af ham, han blev bare mere acceptabel. 
Deres sammenspil og den splid der er mellem dem, gjorde bestemt bogen lidt mere interessant. Jeg nød at se det ikke gik let mellem dem, og at der rent faktisk var noget at arbejde på for dem. Så det at de ikke bare med det samme endte sammen, eller kom godt ud af det med hinanden hurtigt, trak virkelig op i min bedømmelse. Det gjorde læseoplevelsen lidt mere interessant. 

Det her koncept med at Luc i 3 år har fortiet sin skilsmisse fra familien, undrede mig virkelig meget, hvem fortæller ikke sådan noget til sin familie? Dog vil jeg sige at jo længere ind i bogen jeg kom, og jo bedre jeg kom til at lære Luc at kende, jo bedre forstod jeg ham også. 
Jeg kan ikke helt forklare præcist hvorfor bogen ikke fangede helt, men det gjorde den desværre bare ikke. 
Sproget var let og jeg følte bare jeg fløj gennem teksten på ingen tid, trods der alligevel står en del på siderne. 
Forfatteren var nogenlunde god til at beskrive det meste, men der var nu alligevel et par gange hvor jeg havde lidt svært ved enten at forestille mig nogle omgivelser, eller nogle af personerne vi mødte. Det er desværre en af grundene til jeg trak ned i min stjernebedømmelse. 
Vi møder også en del personer undervejs, desværre oplevede jeg bare, at en del af bipersonerne virkede en smule flade, eller generelt svære at forestille sig. Jeg følte godt der kunne være lagt lidt flere følelser i dem. 
Ser vi dog bort fra det med bipersonerne, detaljerne og det at jeg ikke var helt fan af Luc, så vil jeg alligevel sige det var en okay bog, og den fortjener bestemt en chance. 
Så står du og søger en romantisk bog som skaber lidt sommerstemning, så synes jeg bestemt du skulle prøve og læse denne bog! 








Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar