mandag den 30. maj 2022

Anmeldereksemplar: Kærlighedsgåder #3. - Hvorfor ikke?

Kærlighedsgåder

Titel: Kærlighedsgåder #3. - Hvorfor ikke?

Original titel: Love riddles #3. - Why not?

Forfatter: Carey Heywood. 

Udgivet på dansk ved: Palatium Books. 

Udgivet på dansk den: 28/03-2022.

Antal sider: 260. 

Antal stjerner: 4/5. 

Bogen er modtaget af forlaget, 
så mange tak til dem! 


Hvorfor ikke? 

Reilly er hende, alle piger gerne vil være venner med, og hende, alle mænd vil date. 
Men sådan har det ikke altid været. 
Da Reilly gik i high school, var hun stormende – og hemmeligt – forelsket i den lidt ældre Trip. Trip anede knap, at Reilly eksisterede, og da han blev færdig med skolen, flyttede han fra byen. Mens Trip uddannede sig i politiet, blev Reilly Ferncliffs feterede tv-journalist og ikke så lidt af en berømthed i det lille samfund.
Reilly er single og fokuserer på sin karriere, og hun dater kun sjældent. 
Men da hun som nyuddannet blev ansat på Ferncliffs tv-station, kunne hun ikke undgå at blive fascineret af den karismatiske og erfarne studievært Tad. De havde en kort affære, som Reilly afsluttede. Men Tad har svært ved at forstå, at det er slut, og hans tilnærmelser går efterhånden over stregen.
Trip flytter tilbage til byen, da han får ansættelse ved Ferncliff Politi. Han er glad for sit arbejde som betjent i den rolige by og i det hele taget godt tilfreds med sit ungkarleliv.
Da Reilly og Trip tilfældigt mødes på skolens legeplads efter en begravelse, er den gensidige tiltrækning uomgængelig, og inden længe er de officielt et par. 
De to er uadskillelige, men forholdet sættes under pres, da Reilly opdager, at hun er uplanlagt gravid – for det ligger helt fast for Trip, at han under ingen omstændigheder skal være far.
Mens Reilly indstiller sig på at gennemføre graviditeten alene, indser Trip, at han ikke kan forestille sig et liv uden Reilly og deres kommende barn. De to flytter sammen, og de bliver fuldstændig opslugt af at forberede sig til deres nye rolle i livet.
Men en helt almindelig sommerdag, hvor alt er, som det plejer, indtræffer katastrofen. Noget går galt på Ferncliffs tv-station, og Trip må træde i karakter som betjent. Han affyrer sit våben flere gange, og bagefter er intet som før.



Så har jeg endelig fået den tredje og sidste bog i serien "Kærlighedsgåder" i hænderne, og den blev selvfølgelig hurtigt læst, sådan som det plejer at være med Heywoods bøger. 
Endnu engang har Heywood skrevet en romantisk, hed og ikke mindst medrivende fortælling, der virkelig er svær, at slippe før den sidste side er vendt. 
Jeg kan næsten ikke vente til der udkommer mere fra denne forfatter. 

Da jeg begyndte på bogen her, havde jeg ret mange forventninger til den, desværre levede den ikke 100% op til dem alle, men det var dog en ret fantastisk bog. 
Vi hørte jo om Reilly allerede i første og anden bog, og hun har altid gjort mig lidt nysgerrig, og nu har jeg endelig fået læst hendes fortælling, og jeg elskede den. 
I de første bøger har vi jo kun været tæt på hende lettere overfladisk, så det var fantastisk endelig, at få lov til at komme tættere på hende. 
Det at komme tættere på hende, har bestemt også gjort at jeg nu har set nogle lidt andre sider af hende, og har lært hende endnu bedre at kende. 
Reilly må jeg sige er lidt en af de her personer, jeg synes man næsten ikke kan andet end at holde af. Hun er sød, omsorgsfuld, sjov og opmærksom. Hun er på mange måder fantastisk, men hun har også sine fejl og mangler, som gør hende det mere menneskelig, en som man kan sætte sig ind i og som virker ægte. 
I denne del er vores mandlige hovedperson Trip. 
Trip mødte vi i anden bog, det var ham der var med til at redde Sydney dengang hun kom slemt til skade. Der kom vi ikke så tæt på ham, men han virkede nu venlig nok, en man hurtigt kunne komme til at synes om. Der blev jeg dog snydt. Jeg kunne slet ikke med Trip, og jeg havde flere gange lyst til bare at ruske i ham, indtil han kom til fornuft. I starten må jeg indrømme, at han bare virkede arrogant, irriterende og ret kontrollerende. Det var svært at komme tæt på ham, og jeg forstod ham ikke helt. I størstedelen af bogen kunne jeg faktisk bare ikke med ham, det var først omkring de sidste 50 sider, at jeg begyndte at synes om ham. Det er så også derfor jeg ikke kunne give denne bog den sidste stjerne. 

Handlingen var jeg nu ret vild med, men den virkede nu også lidt genkendelig. Det lidt som om forfatteren lige har lånt lidt af handlingen fra første bog, når det gælder forelskelsen. Reilly har jo været forelsket i Trip lige siden high school, præcis ligesom Kacey var forelsket i Jake over en meget lang periode. Det gjorde jeg sammenlignede lidt i starten, det endte dog lidt da Reilly ender med at blive gravid. 
Da Reilly finder ud af, at hun er gravid, frygter hun at stå alene med det hele, dog træder Trip i kraft og tager del i ansvaret. Alt virker idyllisk og lykkeligt, lige indtil en situation med affyret våben, gør at Trip må træde til som betjent. Efterfølgende er alt ikke så idyllisk mere, og ting ændre sig. 
Jeg er stadig vild med det, at det ikke altid er rosenrødt i Heywoods bøger, der er komplikationer, og op og nedture, lige præcis som der er i det virkelige liv. Det var også det der var med til at gøre bogen så meget mere interessant. 
Sproget er let, handlingen er medrivende og da jeg først rigtigt kom i gang, var det som om siderne bare læste sig selv, og tiden fløj. 
Som altid er Heywood også stadig fantastisk med sit billedsprog, og endnu engang følte jeg det var nemt at leve sig mig ind i handlingen, og føle at jeg fulgte vores hovedpersoner på sidelinjen. 
Vi møder ikke vildt mange nye personer i bogen her, men dem vi gjorde virkede fuldendte og ægte. Gavin var 100% min favorit i denne bog af bipersonerne, han var så sød og jeg faldt helt for ham. Så endnu engang har Heywood klaret sig godt med sine karakterer i bogen. 
Alt i alt vil jeg sådan set bare sige, at dette var endnu en skøn læseoplevelse, og jeg kan stadig kun varmt anbefale bøgerne hvis man elsker drama og kærlighed. 






Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar