søndag den 15. maj 2022

Wrap-up April. - 2022.

 Wrap-up for april måned.

Så er det endnu engang blevet tid til en hurtig opsamling på måneden! 
April måned var nu ikke den bedste læsemåned for mig, jeg havde godt nok lidt over en uges ferie, men det var ikke fordi jeg fik læst særlig meget. Jeg havde bare ikke helt lysten. 
Samtidig gik der også bare en masse tid med, at stresse lidt over hvor tæt på eksamenerne begyndte at komme. 
Det var ikke engang fordi der skete synderligt meget i løbet af måneden, læselysten var bare lidt dårlig. 
Dog tog jeg beslutningen i april, at jeg ville begynde og læse mere engelsk. Derfor købte jeg også bogen "Crescent City #1, House of Earth and Blood." en bog på godt og vel 800 sider. Det normalt ikke meget for mig, men jeg læser virkelig langsomt på engelsk, derfor er jeg også lidt nød til at læse andet samtidig med bogen her. Derfor nåede jeg heller ikke, at læse bogen helt færdig. 
I alt fik jeg læst 8 bøger, og påbegyndt en ny. 6 af de læste bøger var fysiske og 2 af dem var lydbøger. 
Det blev til omkring 2560 læste sider. 

Men nu til listen over læste bøger! 



  1. A court of Thorns and Roses #3, Et rige af vinger og kaos. Skrevet af Sarah J. Maas. - De sidste 211 sider. - 5 Stjerner. 
  2. Poppy War-trilogi #1, Opiumskrigen. Skrevet af R. F. Kuang. - 5 Stjerner. 
  3. Ingen som os #1, Genlyd. Skrevet af Eva Munk. - 4 Stjerner. 
  4. Spektrum #2 Geminiderne. Skrevet af Nanna Foss. - Lydbog, 5 Stjerner. 
  5. Asgårds Døtre #3, Ísliljas Fortælling. Skrevet af Sidsel Katrine Slej. - 5 Stjerner. 
  6. Knuste æg og hjerter. En helt umulig påske. Skrevet af Maria Ernestam. - 4 Stjerner. 
  7. Six of Crows #2. Det korrupte rige. Skrevet af Leigh Bardugo. - 5 Stjerner. 
  8. Spektrum #3. Ursiderne. Skrevet af Nanna Foss. - Lydbog, 5 Stjerner. 
  9. Crescent City #1, House of Earth and Blood. Skrevet af Sarah J. Maas. - De første 475 sider. 

Det var så månedens læste bøger, som i kan se var der en masse 5 stjernede bøger i blandt dem. 
Denne måneds bedst læste bøger var nok "Et rige af vinger og kaos" samt "Opiumskrigen." 
Det er to bøger jeg virkelig ikke kan glemme. 
Et rige af vinger og kaos: Jeg er faldet pladask for denne serie, den er medrivende, romantisk og underholdende. Jeg elsker Feyre og Rhysand, de er virkelig fantastiske. Feyre er stædig, barks og alligevel skrøbelig samt omsorgsfuld. Universet er velopbygget og fascinerende. Jeg kan næsten ikke vente til jeg har tid til, at læse videre på serien! 
Opiumskrigen: Hold nu helt ferie, jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. Denne bog var vild, brutal og ufatteligt medrivende. Rin er en vild hovedperson, og jeg kunne slet ikke slippe hendes fortælling da jeg først kom i gang. Denne serie glæder jeg mig helt sindssygt til at læse videre på. 

Har i læst nogle gode bøger i april måned? 







Tak til forlagene og forfatterne for anmeldereksemplarerne! 

Sidsel Katrine Slej: Forfatterens Facebook side.
Palatium Books: https://www.palatium.dk/
Straarup & Co: https://straarupogco.dk/

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar