tirsdag den 3. maj 2022

Tbr Maj. - 2022.

 Tbr for Maj måned.

Så er det blevet tid til en ny Tbr! 
Maj er dog en måned hvor jeg frygter, at jeg måske ikke får læst særlig meget. 
Det er jo efterhånden blevet tid til mine eksamener. Jeg går på læseferie d. 12. maj, men jeg har allerede først eksamen d. 18 maj, og igen en d. 24. maj, så jeg har lidt at læse op til. 
Dog har jeg valgt at sætte 5 bøger på min tbr igen, og så vil jeg selvfølgelig læse lidt videre i "House of Earth and Blood." ved siden af, jeg gik jo i gang med den i april. 
Da den er på engelsk, læser jeg ikke så hurtigt igen, så den læser jeg lidt i når jeg har tid. 
Dog håber jeg da selvfølgelig at jeg får en masse tid til at læse, ved siden af studierne!

Men nu til min tbr! 


  1. Tre søstre #1, Asketræet. Skrevet af Anna Thorogood. - Et anmeldereksemplar. - Det er efterhånden længe siden jeg læste noget af Anna, men jeg husker jeg var vild med hendes bøger. Så jeg glæder mig meget til, at gå i gang med bogen her! Den lyder også utroligt spændende, så jeg har nu lidt forventninger til den allerede. - Mayas liv ligger i ruiner. Hun er knust over sin mors død, arbejdsmæssigt kæmper hun for sin overlevelse med sit nystartede webfirma, og et sted i kulissen spøger ekskæresten. Under sin bedste venindes polterabend fortsætter nedturen, da hun på pinlig vis kommer til at fornærme den flotte fotograf, Nicholas, som er hyret til lejligheden.
    Værre bliver det dog, da hendes far pludselig står på hendes dørtrin med morens dagbog. En dagbog, der med afslørende ord helt tilbage fra morens ungdom, vender op og ned på Mayas liv
  2. Kærlighedsgåder #3. Hvorfor ikke? Skrevet af Carey Heywood. - Et anmeldereksemplar. - Endelig er der kommet en tredje bog i denne fantastiske serie. Jeg er stadig ret stor fan af Heywoods bøger, så jeg glæder mig virkelig til at læse denne her. Jeg glæder mig virkelig til at følge Reilly, nu har vi jo mødt hende i de tidligere bøger, og hun har hele tiden gjort mig lidt nysgerrig! - Reilly er hende, alle piger gerne vil være venner med, og hende, alle mænd vil date. Men sådan har det ikke altid været. Da Reilly gik i high school, var hun stormende – og hemmeligt – forelsket i den lidt ældre Trip. Trip anede knap, at Reilly eksisterede, og da han blev færdig med skolen, flyttede han fra byen. Mens Trip uddannede sig i politiet, blev Reilly Ferncliffs feterede tv-journalist og ikke så lidt af en berømthed i det lille samfund.
  3. Grøn klode #3, Nordlys. Skrevet af Eva Munk. - Et anmeldereksemplar. - Så er tredje bog endelig endt i mine hænder! Jeg har været nysgerrig på A.K lige siden vi mødte hende i den første bog, så nu glæder jeg mig til endelig, at komme tættere på hende og lære hende bedre at kende. - A.K. har det fint i sin klasse, men kun fint, så derfor beslutter hun sig for at tage på efterskole efter sommerferien. Hun længes efter at finde et fællesskab, hvor ægte venskaber spirer som græsstrå i skoven.
    En dag opdager hun gruppen @grønklode på Instagram, hvor hun møder Pelle, Tenna, Tobias, Mark og Robert, som alle kæmper for klimaet.
    Tvivlen vokser i hende, for gør hun overhovedet sit for at hjælpe til? Vil det nogensinde være nok? Og hvad gør man egentlig, når den store drøm hele tiden har været lige foran én?
  4. Midsommerens Offer. Skrevet af Katrine Skovgaard. - Et anmeldereksemplar. - Denne bog hørte jeg en del godt om tilbage da den udkom, og nu har jeg endelig fået fingrene i et eksemplar, så jeg glæder mig meget til at gå i gang med den! Så håber jeg bare den kan leve op til alt den ros den har fået. - Magien er ved at forsvinde. Hvis Kajsa og resten af hendes heksesøstre ikke bringer et menneskeoffer til midsommer, vil Moderens magi forsvinde for altid. Heldigvis er Kajsas mor gravid med et drengebarn, som alligevel aldrig kan blive en del af deres verden. Men Kajsas mor skjuler barnet i verden udenfor, og Kajsa drager ud for at finde ham. Her møder hun Camilla, der introducerer hende for en verden af teknologi, fester og venskaber. Og så er der Mathias, der er uendeligt langt fra de skrækhistorier, hun har hørt om mænd. Kajsa må finde ud af, hvad sandheden er om denne nye verden. Men vigtigst af alt må hun finde sin lillebror inden midsommer, så de kan få magien tilbage, før deres samfund smuldrer.
  5. Pandava #4, Aru Shah og den gyldne by - Et anmeldereksemplar. - Endelig! Jeg har ventet utålmodigt på denne fortsættelse lige siden jeg vendte sidste side i tredje bog. Jeg er meget spændt på hvad der skal ske med den cliffhanger bogen sluttede med. Jeg har høje forventninger! - Aru Shah har fremsat et ønske foran Ønsketræet, men hun kan ikke huske, hvad hun ønskede. Hun er dog ret sikker på, at hun ikke ønskede sig en ny søster i form af Kara, som påstår at være Den Sovendes datter ligesom Aru. Men Kara er den eneste, som kan hjælpe Aru med at slippe ud af Den Sovendes hule, så hun kan komme hjem, og derfor har hun intet andet valg end at stole på hende.

Dette er så min Tbr for måneden, jeg håber selvfølgelig på at få læst meget mere, men i det mindste bare at få færdiggjort min tbr. 
Skal i læse noget bestemt her i maj?





Tak til forlagene og forfatterne for anmeldereksemplarerne! 

Forlaget Zara: https://forlagetzara.dk/
Palatium Books: https://www.palatium.dk/
Forlaget Klippe: http://forlagetklippe.dk/
Katrine Skovgaard: Forfatterens Facebook side.
Straarup & Co: https://straarupogco.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar