fredag den 13. december 2019

Anmeldereksemplar: Grib mig.

Grib mig.

Titel: McConnell-trilogien #1. - Grib mig.

Original titel: This is Falling. #1. 

Forfatter: Ginger Scott.

Udgivet på dansk ved: Palatium Books.

Udgivet på dansk den: 28/10-2019.

Antal sider: 302.

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 


Rowe & Nate.

“I to år, tre måneder og 16 dage har jeg ikke været mig selv. Så lang tid er det, siden det skete. Siden har jeg ikke været i stand til at gå i skole, jeg har reelt været fange i mit eget hjem, og jeg har været en skygge af mig selv.

Nu er jeg begyndt på college og har lagt tusinder af kilometer mellem min fortid og min fremtid. For dig ville det måske være let at flytte hjemmefra, begynde på college og få venner, men for mig? For mig var det utænkeligt.”

Selvom Rowe Stanton kæmper med store skyldfølelser og en tung sorg over det, hun har oplevet, vover hun alligevel at begynde på college. Allerede første dag møder hun Nate Preeter, der er skolens baseballstjerne. Hun forventer ikke, at han vil lægge mærke til en som hende, men det gør han. Han ser hende og prøver at forstå hendes fortid. Men kan hun overhovedet klare at være tæt på nogen, når hun i så lang tid ikke engang har kendt sig selv?

Grib mig er første del af McConnell-trilogien. Hver bog fokuserer på nye karakterer og kan læses uafhængigt af hinanden.

Grib mig var en bog jeg havde okay høje forventninger til eftersom jeg havde hørt meget godt om den efterhånden. Og hvor må jeg sige den levede op til forventningerne! Jeg var virkelig så fanget af bogen at jeg kunne altså bare ikke stoppe før jeg var færdig med den.
Dette var en læseoplevelse med grin og tåre, for lige så morsom den var, lige så rørende var den altså også.

Rowe har gemt sig i over 2 år, holdt sig hjemme og til hjemmeundervisning. Lige siden den dag har hun ikke kunnet tage tilbage til sin skole. 
Men nu er det tid til College, og Rowe har valgt en skole over tusind kilometer hjemme fra, hun har valgt at komme væk fra minderne, sorgen og valgt at stoppe med at gemme sig.
Dog er Rowe stadig præget af skyldfølelse, sorg, angst og manglende selvtillid. 
Men allerede første dag møder hun Nate Preeter, en fyr som forventes ikke at lægge mærke til en usynlig mus som hende. Men det gør han dog, og han er bestemt interesseret i Rowe og hendes indelukkede person. 
Samtidig med Rowe prøver at åbne sig op, prøver Nate at være der for hende, og forstå hvad der er sket for hende. 

Rowe var en karakter der virkelig fangede mig med det samme. Hun er nervøs og utroligt præget af angst, og der er tydeligt at mærke. Hun er meget opmærksom på sine omgivelser, og hun er bestemt også opmærksom på andres følelser. 
Hun har heller ikke meget selvtillid, og det tydeligt at mærke at både de fysiske og psykiske ar virkelig har ramt hende hårdt, og det forstår jeg godt. Rowe´s baggrunds historie og fortid ramte mig virkelig hårdt, for hvor var den godt nok skrækkelig. Men nu vil jeg heller ikke afsløre for meget.
Nate var en skøn karakter, en rigtig drømme fyr. Sød, sjov, charmerende og forstående. Og så vil jeg sige han er super god for Rowe, han fik hende virkelig ud af sin skal, langsomt, men effektivt. 

Men bogen her er jo ikke kun præget af Rowe´s triste baggrund, i løbet af bogen som vi lærer hende og Nate at kende er der godt nok også en masse humor med. For trods Rowe er en ret indelukket og nervøs person, så formår hun også at have humor, og lave pranks med Nate. Hvilket løftede bogen til et morsomt stadie. 

Sproget i bogen her er også flydende, levende og fuld at følelser. Jeg havde det lidt som om bogen i sidste ende læste sig selv, for jeg kunne virkelig bare læne mig tilbage og slappe af, og bare nyde fortællingen. 
I løbet af bogen følger vi både Rowe og Nate´s synsvinkler, hvilket gør vi heletiden ved hvordan begge parter føler igennem hele bogen, hvilket jeg var meget tilfreds med.
Dette er virkelig en hård kærligheds fortælling, som jeg ikke kan andet end at anbefale, jeg nød bogen, jeg både græd og grinte en del igennem bogen fordi den var så rørende, og jeg håber i læsere vil få en lige så fantastisk læseoplevelse som jeg gjorde.



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter mine egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar