mandag den 30. december 2019

Min top 10 bedst læste bøger i 2019.

Min Top 10. 

Så er året lige ved at være omme!
Mit år har været turbulent, fyldt med hårde tider, men også gode tider, der er sket en masse for mig, som bestemt gør at jeg synes tiden er gået voldsomt stærkt. Jeg synes kun der er gået et par dage siden vi trådte ind i 2019, men nu træder vi allerede ind i år 2020, det helt vildt! 
Men mit år har bestemt også været fyldt med bøger! Og mange gode af dem! 
Jeg har i 2019 fået læst 113 bøger, og de fleste af dem super gode! men der var selvfølgelig også nogle mindre gode, jeg tror ikke nogen af os har kunnet komme uden om dette, ikke alle bøger kan falde i ens smag jo. 
Men som nogle af jer måske husker, så lavede jeg faktisk en top 6 over bedst læste bøger i løbet af de 6 første måneder af året på min gamle blog, og havde egentlig også planer om at dette skulle have været en top 6 over de sidste 6 måneder, men det blev så ændret. Kunne simpelhent ikke nøjes med kun 6 bøger, så jeg hævede det til 10, men nøj hvor var det alligevel møg svært at vælge kun 10 bøger! 

Men nu til min liste! Jeg vil sætte dem i rækkefølge efter bedste bøger, og jeg vil linke til de bøger der allerede har anmeldelse oppe, hvilket de vidste alle sammen har.


  1. I lyst og Løgn #2, Forbandet. Skrevet af Pernille K. Vørs. - Sikke en fortsættelse, jeg læste bogen i November måned, og jeg er stadig mundlam af overraskelse. Det ingen hemmelighed at jeg elsker Pernilles bøger, men denne bog her vil jeg faktisk gå så langt og sige har overgået dem alle. Jeg har en ret streng rutine i mine daglig dage som jeg altid følger, men lige denne her bog formåede at hive mig ud af min rutine og holde mig fanget til sidste side, og stadig chokeret over alt det der skete! Jeg kan på ingen måder forstille mig hvor vi ender i tredje bog nu! Anmeldelsen.
  2. Rød og Blå #1, Den sorte enkes by. Skrevet af Nicole Boyle Rødtnes. - Jeg har ikke læst så mange bøger at forfatteren her, måske en 5-7 stk, men denne her er helt klart den bedste af forfatteren indtil videre, og hvor glæder jeg mig til en toer i serien. Da jeg først begyndte på bogen kunne jeg ikke stoppe før jeg var færdig, og ca 5-6 timer senere var jeg færdig. Det en barsk by de her hovedpersoner lever i, men det var simpelhen så spændende at følge alle tre og se hvordan de ville håndtere alt det der skulle ske for dem! Anmeldelsen.
  3. Sprækken til Luscuro #1, Elementprøven. Skrevet af Julie Midtgaard. - Dette er forfatterens debut roman, og hvor har hun gjort det godt! Universet er spændende og hovedpersonerne er dramatiske, trælse, men også elskværdige. Dette er et univers jeg ser frem til at lærer mere om. Bogen her vil jeg ikke sige er en jeg kan sammenligne med andre, jo det magiske og deres kræfter, men universet, nogle detaljer ved de magiske kræfter, dyrene og omgivelserne, var noget helt anderledes, og det gjorde bare jeg kunne fordybe mig så meget mere. Jeg glæder mig til mere nyt og spændende fra denne forfatter! Anmeldelsen.
  4. Tilstå. Skrevet af Colleen Hoover. - Dette var første bog jeg læste af denne forfatter, og hvor slog den bare benene væk under mig. Jeg har hørt så meget godt om forfatterens skrivestil og evner, men blev virkelig overrasket over denne bog. Jeg var så rørt igennem hele bogen, jeg følte virkelig hver eneste lille følelse der blev beskrevet og fremvist igennem bogen. Tilstå er virkelig en smuk bog, og hvor kan jeg kun anbefale andre at læse den! Anmeldelsen.
  5. Mortal Engines #3, Helvedsmaskiner. Skrevet af Phillip Reeve. - Dette var faktisk en serie jeg var skeptisk om i starten, men efter toeren var jeg helt væk i den, og denne tredje bog var simpelhen bare så meget bedre end de første to. I Tredje bog er vi nemlig en del år fremme fra hvor vi sluttede i toeren, og hovedpersonerne har fået en datter, og den her datter er simpelhen bare fantastisk spændende at følge! Glæder mig virkelig til fjerde bog med den slutning tredje havde! Anmeldelsen,.
  6. Fortællinger fra døden #3, Dødens Engel. Skrevet af Katja L. Berger. - Bogen her er den afsluttende i serien, og jeg vil derfor ikke afsløre for meget om handlingen. Men sikke en slutning, jeg vil sige den manglede på intet tidspunkt noget, jeg var kontant fanget, og spændt på hvad der ville ske for de her tre personer vi følger, og for hvordan det hele ville ende, og jeg må bestemt sige jeg er tilfreds med slutningen! Glæder mig til flere bøger fra denne forfatter her! Anmeldelsen.
  7. An Ember in the Ashes #1, Det ulmende oprør. Skrevet af Sabaa Tahir. - Bogen her var en jeg havde forventninger til skulle være spændende, og hvor må jeg sige det var den godt nok også, meget mere end forventet. Da jeg først kom godt igang, fik fat i detaljerne om universet, detaljerne om de lærde og maskerne, blev jeg virkelig fanget, jeg elskede hovedpersonerne, jeg kunne ikke få nok af dem, og det kan jeg stadig ikke efter at være blevet færdig med tredje bog. Der sker så meget i løbet af bogen at jeg bare ikke kunne slippe den igen! Jeg kan virkelig kun anbefale at prøve den her bog, den er fantastisk! Anmeldelsen.
  8. En anonym pige. Skrevet af Greer Hendricks & Sarah Pekkanen. - Jeg læser ikke mange psykologiske Thrillers, men ud af alle dem jeg har læst er denne bog virkelig den bedste. I starten var jeg lidt forvirret over nogle små detaljer, men hurtigt faldt jeg ind i rytmen og flød bare med spændingen og dramaet, jeg kunne ikke få nok, jeg måtte vide hvad der ville ske for de her to personer vi følger. Der sker en del små syge ting, men også sære ting, men hvor man bare må læse videre for at se hvad der sker. Anmeldelsen.
  9. Everlife #1, Førstelivet. Skrevet af Gena Showalter. - Dette er første bog i trilogien, og i starten havde jeg det sådan lidt den lød spændende og måtte da prøves, men efter de første par kapitler i forvirring over den her verden vi følger, begyndte jeg at forstå hvad det forskellige betød og hvad der skete, og efter det kunne jeg ikke slippe bogen, jeg måtte bare vide hvad der ville ske for vores hovedperson Tenley. Tenley er også en spøjs person, hun har en sær talmani som er underholdende at følge, men hendes personlighed er også bare speciel, men hun er en person jeg bare ikke kunne undgå at holde af ret hurtigt! Anmeldelsen.
  10. Er du okay Helene? (Er du okay, bog nr 5.) Skrevet af Anika Eibe. - Dette er ikke en bog der er røget på min top ti fordi det er en god bog, men fordi det er en bog der er skrevet så godt at den virkelig rørte mig. Bogen handler om en ung pige der bliver voldtaget, men ikke bliver taget seriøs. Bogen her har et voldsomt emne, men et vigtigt emne, og igennem hele læsningen sad jeg med en knude i maven, og flere gange med tårerne fremme. Bogen er endt på min top ti fordi jeg også synes det er vildt modigt af forfatteren at tage hul på så seriøst et emne, jeg er virkelig imponeret. Anmeldelsen.

Det var så alle 10 bøger på min top 10 for året her! 
Jeg håber, at hvis i ikke allerede selv har læst bøgerne, at i kunne få lyst til at tage hul på dem efter denne liste her! 
Og tusind tak til alle forlagene og forfatterne som har sponsoreret bøgerne! 
Jeg linket her nederst i indlægget til dem alle! 



Tellerup & FOXY - https://tellerup.com/
Alvilda. -  http://www.alvilda.dk/
Nicole Boyle Rødtnes. - http://www.nicoleboyleroedtnes.dk/
Julie Midtgaard. - https://www.juliemidtgaard.dk/
Lindhardt & Ringhof. - https://www.lindhardtogringhof.dk/
Dreamlitt. - https://dreamlitt.com/
HarperCollins Nordic. - https://harpercollins.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar