onsdag den 11. december 2019

Anmeldereksemplar: I Lyst og Løgn #2 - Forbandet.

Forbandet.

Titel: I Lyst og Løgn. #2 - Forbandet.

Forfatter: Pernille K. Vørs.

Forlaget: FOXY (Tellerup)

Udgivet: 16/11-2019.

Antal sider: 304.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 



Forrådt.

Årene er gået efter Katrines hede sommerflirt med Nikolaj, og den nu voksne Katrine er kommet videre. Hun har skabt en tryg tilværelse med mand og søn, og er blevet forfatter, men uden det helt store gennembrud.

Det siges at tiden læger alle sår, men det passer ikke. Nikolaj har læst Katrines bog, og fortællingen om deres korte, men hæsblæsende erotiske forhold får ham til at beslutte at han vil vinde Katrine tilbage. Han vil give deres kærlighed en chance til, koste hvad det vil.

Jonas elsker Katrine, og han vil gøre alt for at se hende lykkelig. Endda føre hende i armene på en anden mand. Katrine står i sit livs dilemma. Hvilke løgne er hendes tilværelse bygget på, og hvem skal betale prisen når fortiden pludselig trænger sig på?



Nu har jeg endelig fået en fortsættelse på Katrines kærligheds liv, og hvor må jeg sige den skuffede på ingen måder, derimod overraskede den så meget jeg bare sad med den her følelse "Hvad skete der lige der" efter jeg havde læst den sidste side.
Pernille Kim Vørs har gjort det igen, skrevet et mesterværk der slog benene væk under mig, jeg kan kun sige jeg er utålmodig efter en tredje bog nu.

Årene er gået, Katrine er blevet gift med Jonas og har nu en søn. 
Nikolaj hendes sommerflirt luger dog stadig i baggrunden, men kommer mere og mere frem efter Katrine valgte at udgive bogen om sin passioneret sommerflirt med Nikolaj, og sin begyndende kærligheds fremtid med Jonas. 
Trods bogens hurtige popularitet blandt læsere, er den bestemt ikke populær ved hendes mand Jonas, hurtigt bliver der skabt splid mellem dem, og Nikolaj ser sit snit til at træde ind og skabe endnu flere problemer. 
Vil ægteskabet holde? 

Da jeg først satte mig med bogen her, kunne jeg virkelig ikke slippe den igen, jeg måtte bare vide hvordan det ville ende, og hvor må jeg sige slutningen overraskede mig, og jeg kan på ingen måder se hvor vi vil ende med Katrine nu, så meget drama er der sket i løbet af denne anden bog.
Katrine er stadig en karakter jeg nyder at følge, men bestemt også en karakter der kunne irritere mig til tider, dog er hun helt klart blevet min ynglings person i bogen.

I løbet af bogen følger vi sådan set kun Katrine, men vi går frem og tilbage i tiden, hvilket betyder vi går tilbage til hvor vi ser starten på hende og Jonas forhold, og vi ser deres ægteskab som det er nu. Og hvor har de haft en turbulent start på deres forhold. Deres fortid trak virkelig meget i mig, og jeg nød at se deres start, se alt det der var sket. Men hvor var det også en hård start de har haft.
Men som vi følger nutiden, finder vi også ud af nogle hemmeligheder Jonas har holdt på, som virkelig chokerede mig, men især måden han prøver at få det til at forblive en hemmelighed overraskede mig. Jeg havde virkelig ikke troet det om ham, jeg kan hvert fald sige jeg er ikke på team Jonas længere.
Men så der Nikolaj, trods der er gået mange år luger han stadig i baggrunden, og træder virkelig frem i den tid hvor Katrine og Jonas ægteskab hænger i en tynd tråd. Den måde han virkelig braser ind og tvinger sig ind i Katrines liv igen, det chokerede mig, han har virkelig ændret sig meget siden første bog, jeg vil dog ikke afsløre for meget nu, lige den del synes jeg virkelig i selv skal opleve, men jeg sad med følelsen "Hvem er den mand lige?"
Som det ser ud lige nu, så jeg hverken på team Jonas eller team Nikolaj, jeg synes faktisk ikke de fortjener Katrine som jeg har oplevet dem igennem denne to´er.

Sproget i bogen her er som i første let, levende og fangende. Dette er jo også en erotisk bog, og ikke kun kærlighed og drama. Men det kan man altså også godt mærke, og de erotiske scener er bestemt ikke pakket ind, de er spækket med detaljer der gør man let kan forstille sig det.
Har du ikke læst den første bog i serien endnu, så synes jeg virkelig i skal gå igang! Men hvis i har, og endnu ikke har læst anden bog, så se at kom igang! Jeg kan varmt anbefale denne fantastiske fortsættelse!



Bogen er modtaget af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar