mandag den 9. november 2020

Anmeldereksemplar: Asgårds døtre #1 - Ingeborgs fortælling.

Asgård.

Titel: Asgårds døtre #1 - Ingeborgs fortælling.

Forfatter: Sidsel Katrine Slej. 

Forlaget: Tellerup. 

Udgivet: 30/09-2020.

Antal sider: 330.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er modtaget af forfatteren og forlaget, 
så tusind tak til dem! 


Ingeborgs fortælling. 

Ingeborg Agnarrsdatter er en af Asgårds valkyrier. Viljestærk, intelligent og mestrer sit sværd som få. Egenskaber der får bejlere til at flygte i stor stil.
Som kvinde er det ellers hendes pligt at sikre sin familie gennem en alliance med en af Asgårds mægtige slægter, men her fejler hun igen og igen.
Lige indtil den dag hun møder ham.
Ham der ser hende.
Ham der kommer til at betyde alt.
Ham det får fatale konsekvenser at skænke sit hjerte.
Det får magtbalancen i Asgård til at forskubbe sig, og en lavine af begivenheder sætter i gang og rammer alle hun holder af. Ingeborg har intet valg nu, hun må satse alt for slægtens overlevelse og ham hun elsker. Et sats der viser sig at blive skæbnesvangert ...


Asgårds døtre er en serie jeg var meget spændt på at gå i gang med, både fordi det er den første bog jeg læser af denne forfatter, men også fordi den lød utroligt spændende! Og hvor må jeg sige at det var den også. Dette var en fantastisk førstegangs oplevelse af Sidsels skrivestil, og jeg skal med sikkerhed læse mere af hende en dag! 
Jeg glæder mig hvert fald også meget til de næste to bøger i denne serie! 

Da jeg begyndte på Ingeborgs fortælling, blev jeg med det samme fanget af det nordiske tema, valkyrierne, kærlighedsfortællingen, og mysterierne, og kunne næsten ikke lægge bogen fra mig da jeg først var kommet igang.
Ingeborg er en fantastisk kvinde. Hun er stædig, modig og omsorgsfuld, men hun er også fuld at tvivl og usikkerhed omkring sig selv. Og den her usikkerhed og tvivl var altså med til at gøre hende så meget mere ægte og levende. Faktisk vil jeg sige jeg oplevede at Ingeborg bare er en man har let ved at synes om. 
Handlingen i denne bog var vildt spændende. Der skete konstant noget, men på en overskuelig måde. For Sidsel har været super god til at sprede det handlingen ud på de 330 sider. 
Jeg nød at følge Ingeborg og hendes kamp om at finde kærligheden og en ægtemand, men også hendes kamp om at gøre sin familie glade. Ingeborg møder en mand, som hun falder hårdt for, og jeg forstod hvorfor. Denne mand er sød, omsorgsfuld, sjov og forstående. Selv jeg forelskede mig en smule i ham. Og jeg heppede virkelig for de ville finde lykken sammen. 
Men meget kom i vejen, for Ingeborgs familie ender i en fejde med en af de andre højtstående familier, og mange beskyldninger bliver kastet med. Det hele var utroligt spændende, og jeg kunne slet ikke få nok. Jeg måtte bare vide hvordan det hele ville ende for Ingeborg. 

Jeg nød virkelig også at læse og se hvordan Sidsel har præcenteret det nordiske tema, og kunne slet ikke få nok af alle informationerne. Jeg slugte hver og en, og glæder mig virkelig til mere i de næste bøger.
Men jeg nød også at høre om valkyrierne, deres levemåder og traditioner, det hele var så spændende og medrivende, og jeg kunne levende forstille mig alt Sidsel forklarede. 
Sproget i bogen var også dejligt let, levende og jeg fløj bare igennem teksten på ingen tid. Men jeg tænker også at det hjalp at den både var spændende, men også at Sidsel er så god til at forklare med detaljer, så det hele bare var let at forstille sig, alt fra omgivelser til personer, og deres følelser. 
Vi følger sådan set kun Ingeborg, dog får vi prologen fra en anden, dog får vi ikke at vide hvem det er, men det gennemskuer man i løbet af bogen. 
Vi møder så mange personer i løbet af denne bog, og de alle var altså bare fuldendte, de virkede lige så ægte og levende som jeg oplevede at Ingeborg var. Jeg elskede bestemt at møde Ingeborgs familie, og den mystiske fyrs familie møder vi også. Men vi møder også en del andre, dog vil jeg sige jeg oplevede at det var meget nemt at holde styr på dem alle. Og det vil jeg sige var rart, det kan nemlig godt til tider blive rodet med mange folk, men oplevede jeg ikke i denne bog.
Men jeg vil slutte af med, varmt at anbefale alle nordisk elskende læsere at give denne bog en chance, generelt bare alle der elsker fantasy, kærlighed, mystik og drama! Og så håber jeg i kommer til at nyde den lige så meget som jeg gjorde! 




Bogen er tilsendt af forfatter og forlaget til en anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar