mandag den 30. november 2020

Anmeldereksemplar: McConnell #2. - Dig og alt derefter.

McConnell. 

Titel: McConnell #2. Dig og alt derefter. 

Original titel: Falling #2. - You and everything after. 

Forfatter: Ginger Scott. 

Udgivet på dansk ved: Palatium Books. 

Udgivet på dansk den: 09/10-2020. 

Antal sider: 321. 

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forlaget,
så tusind tak til dem! 

Cass & Ty. 

Cass Owens er fast besluttet på at lægge sit gamle liv bag sig. 
Hun har ry for at være løs på tråden og er kendt som engangsknaldet, diagnosen og en, man har medlidenhed med... 
Men alt det gemmer hun af vejen, da hun begynder på college. 
Her møder hun Ty Preeter, og hendes nye liv tegner til at blive perfekt. 
Ty ved, hvordan det er at være anderledes og han ser hende som Cass – og kun Cass. 
Det føles godt.
Men kan man bare lægge fortiden bag sig? Cass bliver indhentet af sit gamle jeg og bliver nødt til at træde i karakter og tage kampen med fortidens spøgelser op. 
I hvert fald, hvis hun skal gøre sig håb om en fremtid. 
Cass må gøre op med sig selv, hvem der egentlig skriver hendes historie. 
Hende selv – eller dem, der elsker hende.



Dette er en fortsættelse jeg har glædet mig meget til at gå i gang med, for jeg elskede etteren, og Ginger's skrivestil. Men det betød også jeg havde en del forventninger til denne fortsættelse, og heldigvis levede bogen op til alle forventningerne, men den har skabt endnu flere for den tredje og sidste bog i serien nu!

Da jeg begyndte på bogen her, kneb det lidt med hukommelsen, men jeg kom heldigvis hurtigt i tanke om hvad det nu helt præcist var at etteren handlede om, og så kværnede jeg ellers også bare igennem denne anden bog, og inden jeg så mig om, var jeg færdig samme dag. 
Cass Owens er en bestemt kvinde. Jeg kendte hende godt lidt fra første bog, og havde på fornemmelsen at hun gemte på mange dybe ting, og det gjorde hun virkelig også. 
Cass slås med meget både personligt og fysisk. Hun er ramt af en sydom som hun aldrig slipper af med igen, og det påvirker meget hende hverdag. Og vi får lov til at se hende kæmpe meget mod den i denne bog, og det var virkelig fedt af se hendes kampgejst og lærer hende bedre at kende. Jeg kom virkelig til at holde meget af denne tøs. 
Ty Preeter, en speciel mand, men også ret charmerende selv om han kunne være noget af en røv til tider. Ty kender vi også fra første bog, han er nemlig Nate's bror og roommate. Og allerede i første bog gjorde han mig faktisk ret nysgerrig, så det var fedt endelig at få hans historierie og lærer ham så meget bedre at kende. 
Ty er sjov, og han er omsorgsfuld over for dem han lukker ind i sit liv. Og han er så god for Cass, også selvom han kan være hård over for hende, for han støtter hende virkelig, og omvendt støtter hun ham meget.

Ginger Scott har skrevet endnu en smuk men også hård romance, for bogen handler ikke bare om deres spirende kærlighed, dårlige humor og venskaber, den handler også lidt om det at slås med noget, både fysisk, men også psykisk.
Cass har sin sygdom, og vi får hendes historie fra hvor sygdommen begyndte, og hvad den har gjort ved hendes liv, hvordan den har påvirket hende frem til vi møder hende, og hvordan den fortsat påvirker hende. Men hun har heller ikke det bedste ry, og det får vi også mere om i løbet af bogen, da hun langsomt begynder at åbne op, og jeg har nydt at få hele hendes historie.
Ty har også sit at slås med, fx er han lam i benene, og det giver jo også sine komplikationer. Vi får at vide hvad der skete, men det vidste vi godt fra første bog. Men vi får også at vide hvordan det påvirkede ham efter, psykisk, og det var ingen let kamp for ham. Men også hvordan det har påvirket hans familie, og hans iver efter at være stærk for sin bror, trods det ham der kæmper med mest på den plan. 
Trods det triste historier ved dem begge, har det været en fornøjelse at få dem begge. For det var ikke trist det hele, det var også en morsom og grinagtig bog, for nøj hvor fik jeg grint mange gange i løbet af denne bog. 
Jeg ser helt frem til at læse tredje bog. Jeg elsker Ginger's skrivestil, sproget er altid så let, og der rummer altid en vis humor som trækker op for de triste emner, men hun skriver også bare flydende og levende. Jeg følger virkelig bare jeg fløj igennem bogen. 
Samtidig er hun også fortsat god til at give alle bipersonerne vi møder undervejs massere af liv og energi, så det var også bare en fornøjelse at møde alle de nye, og de gamle igen, og glæder mig til endnu et gensyn med nye og gamle i næste bog! 
Så alt i alt vil jeg sige at denne bog er lige så fantastisk som første, og jeg kan kun varmt anbefale den! 
Husk nu den kan også læses uden at have læst første, jeg anbefaler bare begge. 




Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar