onsdag den 11. november 2020

Anmeldereksemplar: Sort måne #1. - Blodarv.

Sort måne.

Titel: Sort måne #1. - Blodarv.

Forfatter: Haidi W. Klaris. 

Forlaget: Tellerup. 

Udgivet: 16/10-2020.

Antal sider: 297.

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forfatteren og forlaget,
så mange tak til dem! 

Blodarv.

Syttenårige Connor har boet alene med sin mor hele livet.
Da hun dør, tvinges han til at flytte til den lille by Mossy Creek for at bo hos sin ukendte moster og bedstefar.

Et møde med den mystiske Amelia bliver starten på en romance der er dømt til at slutte før den er begyndt, for byen gemmer på en mørk hemmelighed, og mange ønsker ikke at se dem sammen.



Så har jeg fået læst den første bog i Sort måne serien, og hvor må jeg sige den starter spændende ud, og slutter med noget af en cliffhanger! Jeg venter spændt og utålmodigt på en fortsættelse nu! 
Jeg har elsket alle Haidi's tidligere bøger, og hun har altså bare skrevet endnu en fantastisk bog, som man bare ikke kan lægge fra sig igen. 
Haidi, fortsæt det gode arbejde med de spændende bøger! 

Da jeg begyndt på Sort måne #1, var det ikke planen at læse den i et hug, men det gjorde jeg altså. For da jeg kom rigtigt igang, og vi landede med Connor i Mossy Creek, begyndte spændingen altså bare, og jeg måtte vide hvordan det hele ville ende i denne første bog...
Connor er en karakter der føltes så levende og ægte. Haidi har virkelig gjort sig et godt arbejde med ham. Jeg følte virkelig jeg kom under huden på ham, og lærte ham ordenligt at kende. I starten var jeg ikke heeelt vild med ham, han virkede bare lidt træls. Men jeg kom i sidste ende til at synes ret godt om ham, for jeg vil sige han udviklede sig alligevel en god del i løbet af bogen, og jeg glæder mig til at følge ham igen i den næste bog! 
Mossy Creek er godt nok en speciel og mystisk by. Der er mange regler, og mange mærkelige regler. Men byen prøver også at holde på deres hemmeligheder... 
I Mossy Creek har man ingen signal, du skal have tilladelse til at bruge internettet og må kan kun bruge deres net. Man kan ikke ringe til nogen ude fra byen uden tilladelse af byrådet. Og du må ALDRIG være ude om natten når det er sort måne...
Så mange regler, så meget mystik, og så mange spørgsmål. Jeg måtte bare vide hvad byen så ihærdigt forsøgte at skjule for omverdenen. Derfor blev jeg også bare ved med at læse til jeg var helt færdig, og hvor var jeg også bare trist over ikke at have en fortsættelse at begynde på med det samme..

Haidi har virkelig skabt noget spændende læsestof her. Der er konstant mystisk, og læseren bliver hele tiden stillet nye spørgsmål som så bliver besvaret med endnu flere spørgsmål. Haidi formår virkelig at holde på læserens interesse. Det var hvert fald min fornemmelse af denne spændende bog.
Men ud over den spændende handling, møder vi også en masse spændende personer! Vi møder blandt andet Amelia, hun bor på den anden side af broen og hænger kun ud med sine venner fra den side af broen. Men hun viser pludselig interesse for Connor. Men der er også noget mystisk ved hende og dem fra den anden side af broen. Jeg kunne egentlig godt lide Amelia, hendes ry var lidt at hun var snobbet, men hun var faktisk ret nede på jorden og tilnærmelig. 
Men vi møder også en masse andre personer, og som Amelia og Conner virkede de så ægte. De faldt ikke i et med tapetet og var ligegyldige bipersoner, de trådte frem og havde deres egen stemme og historie. Og jeg glæder mig bestemt til at møde dem alle igen i næste bog.
Men noget jeg må rose Haidi meget for er hendes slutning. Sikke en cliffhanger. Jeg sad virkelig mundlam og overrasket over den. Det var ikke en slutning jeg på noget tidspunkt have forventet eller overvejet ville komme. Så det er godt gået af Haidi, hun har hvert fald med sikkerhed sikret sig at jeg skal læse videre når der kommer en toer. 
Så dette er altså endnu en bog fra Haidi W. Klaris som jeg kun varm kan anbefale, og så håber jeg i vil finde den lige så mystisk og medrivende som jeg gjorde! 




Bogen er tilsendt af forlaget og forfatteren til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar