torsdag den 19. november 2020

Anmeldereksemplar: #Datemignu.

Dating. 

Titel: #Datemignu. 

Forfatter: Patricia Jiménez. 

Forlaget: Adi og Lama. 

Udgivet: 01/10-2020.

Antal sider: 218. 

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forfatteren og forlaget,
så tusind tak til dem! 

Uskrevne regler på tinder?

28-årige Freja er netop er kommet ud af et forhold med en hashmisbruger. Nu skal der ske noget nyt. Hun finder sin sombrero-ja-hat frem og tager den på. Freja er færdig med at være en pæn pige. 
Sammen med sine veninder opretter Freja en Tinder-profil, og veninderne har masser af velmenende råd om, hvem hun bør swipe til højre eller venstre. De udstyrer også Freja med en liste over absolutte no-go’s i Tinder-spillet, men heldigvis tror Freja ikke på regler og kaster sig ud i et hæsblæsende dating-eventyr uden begrænsninger.
#Datemignu er en kavalkade af kønsbehåring, oralsex, afrikanske mænd, der bader i egen sæd, forelskelse, lidt forbrænding på en nøgen youngster samt søde, sjove, dejlige, skønne, fantastiske, modige mænd, veninder og oplevelser. 




#Datemignu var en bog jeg var ret spændt på at gå i gang med, både fordi den lød utroligt underholdende, men også noget anderledes end hvad jeg normalt læser, men jeg kan sige at den underholdte mig, og jeg er vildt glad for at have læst den! 
Dette er altså en fantastisk morsom bog! 

Da jeg begyndte på bogen her vidste jeg ikke helt hvad jeg gik ind til, ud over at den virkede morsom, men også lidt grænseoverskridende, men lige så snart jeg først kom rigtig i gang, kunne jeg slet ikke slippe den. Jeg læste den i et hug! 
Freja er 28 år, lige kommet ud af et langt forhold, og vil nu ud i dating verdenen, og derfor kaster hun sig ud i tinder verdenen, som indeholder mange forskellige typer. Hun beslutter sig for ikke at følge alle de uskrevne regler og prøver at date så mange forskellige typer hun kan, og det gør hun bestemt også. Og nøj hvor var mange af dem specielle. Jeg grinte mange gange under Freja's dates, og jeg ser helt frem til en fortsættelse! 
Freja er en skøn kvinde! Livlig, men også rolig og nede på jorden. Hun er selvsikker omkring sig selv, og bestemt ikke kræsen. Hun har mod på livet, og lader ikke en dårlig date eller oplevelse stoppe sig. Jeg forelskede mig helt i hende, hun er bare en kvinde der er let at synes om! 

Igennem bogen kommer vi på mange dates, og det sjoveste ved det var nok at jeg vidste at de er skrevet på ægte hændelser, men det chokerede mig virkelig også! Der var så mange specielle typer, fx en der ikke havde noget imod at gå ned på en kvinde der bløder, og en der gemmer kondomer og smøre sig ind i sin sæd. Men der var også en med totale humørsvingninger. Altså der var bare rigtig mange specielle typer, og jeg elskede at læse om dem alle, for det viser også bare hvor mange forskellige typer folk der findes i verdenen. 
Jeg følte også at bogen samtidig med den var sjov, kom med et rigtig vigtigt budskab om at det vigtigt at du er sig selv, også selv om en person måske ikke synes om dig, for hvis personen ikke synes om dig som du er, er de ikke det værd. Og det har også fået mig selv til at acceptere mig selv lidt mere, og jeg håber andre læsere måske har fået samme fornemmelse efter at have læst bogen, lige meget hvad køn du er, for vil også sige at bogen kan læses af alle. 

Sproget i bogen er let og morsomt, jeg fløj bare gennem teksten, og er virkelig blevet vild med Patricia's skrivestil. Dog ville jeg have ønsket at samtalerne mellem Freja og de forskellige folk var markeret bedre, evt sådan her, "..." istedet for bare med en streg. For jeg læser hurtigt, og missede et par gange når hun første en samtale, fordi det ikke var markeret så tydligt når hun snakkede med nogen. Og jeg tænker ikke jeg kan være den eneste der har det sådan. 
Patricia har også været gavmild med sine detaljer, og pakker bestemt ikke noget ind. Hun er meget på med sine beskrivelser, og jeg kunne virkelig forstille mig alt der blev beskrevet. Så det et stort plus! 
Samtidig er hun også super god til at give alle sine bipersoner liv og energi. De trådte ikke i baggrunden, men var fremme og havde en stemme. Og jeg nød at møde dem alle! 
Men alt i alt vil jeg sige at dette var en super underholdende bog, og jeg kan kun anbefale den! Og så vil jeg håbe at i læsere bliver lige så underholdt som jeg gjorde. 




Bogen er tilsendt af forfatteren til anmeldelse og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar