mandag den 16. november 2020

Anmeldereksemplar: Mellem Himmel og Helvede #2. - Himmelsendt.

Himmel & Helvede.

Titel: Mellem himmel og helvede #2. - Himmelsendt.

Forfatter: Anne Christine Eriksen. 

Forlaget: Dreamlitt.

Udgivet: 12/12-2018.

Antal sider: 529. 

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak til dem! 


Himmelsendt.

Daniels verden er blevet vendt på hovedet. Hans biologiske far er kommet tilbage, og med ham også de evner, som Daniel i sin tid brugte til at finde den diamant, alle nu leder efter.
Der er sket meget, siden han forlod sin trygge tilværelse i Sitara, og fortidens spøgelser gør Daniel usikker på, hvor han egentlig hører til. 
I Helvede har Lesta det svært, efter at hans brødre har vendt ham ryggen. Samtidig er hans far, Djævlen, rasende efter endnu et fejlslagent forsøg på at dræbe Daniel, og han forlanger derfor, at Lesta skal på en separat mission, imens de andre djævlebørn jagter Flokken og diamanten.

I mellemtiden kæmper begge mænd mod de umulige følelser, de var begyndt at få for hinanden
 



Så har jeg simpelhent også fået læst den anden bog i denne spændende serie, og hvor må jeg sige at den bliver altså bare bedre og bedre! 
Jeg er meget spændt på hvad der nu skal ske i tredje og sidste bog! 

Bogen her begynder sådan set fra hvor vi slap, at Daniel blev engel og har fået sine minder tilbage. 
Denne anden bog overgik virkelig alle mine forventninger og var så meget bedre end forventet. 
Daniel har jo nu fundet ud af at han er en engel, og alt bliver vendt på hovedet for ham, og jeg følte virkelig med ham, for han har det hårdt, og har svært ved englenes regler og levemåder. Men han klarer den virkelig godt, det må jeg nu alligevel sige, og jeg nød virkelig at følge hans videre rejse og udvikling. For igen har Daniel noget af en personlig udvikling i denne bog, og han bliver virkelig bare mere moden med tiden. 
Jeg elskede at høre om himlen og hvordan det hele fungerede. Jeg sugede simpelhent bare alle detaljerne til mig og kunne bare ikke få nok. 
Jeg synes bestemt det var interessant at høre om hvordan de levede i himlen, og de forskellige regler de har, og de forbandelser de ligger under. Fx må de kun synde 3 gange, og så bliver de faldne, og der skal utroligt lidt til at engle synder, bare en forkert tanke kan være en synd. Men de havde også en anden forbandelse, den vil jeg dog ikke spoile, læs hellere bogen, men jeg kan sige den overraskede faktisk lidt. 

Igennem denne anden bog bruger vi en stor del af tiden med Daniel i himlen, hvor han faldt til rette, lærte sin far at kende, og trænede sine evner, samt hjælpe englene med at finde de mystiske sten der er forsvundet! Men det blev aldrig kedeligt, der skete altid et eller andet spændende som gjorde jeg bare måtte læse videre, og det blev aldrig for meget. 
Men vi følger selvfølgelig også stadig Lesta. Lesta lod jo Daniel slippe væk for anden gang nu, og det bliver han altså straffet for. Hans brødre vil ikke snakke med ham, og hans far, Djævlen, lader ham ikke hjælpe på den mission som hans brødre er på, han bliver i stedet sendt ud efter stenene sammen med de andre eftersøgnings hold. Men der skete alligevel også noget for ham hele tiden som gjorde jeg bare måtte læse videre. Og jeg vil sige at Lesta udvikler sig alligevel også lidt personligt i denne bog. 
Men samtidig med Daniel og Lesta er hver deres sted, slås de begge med følelserne for hinanden, så selv den spirende kærlighed ligger stadig i baggrunden selvom de nu er fjender. 

Forfatter Anne er fortsat dygtig til at viderebygge på sit fantastisk spændende univers, nu kommer vi jo i himlen, og helvede, og jeg vil sige hun har været super god til fortsat at gøre det hele detaljeret og spændende, og nemt at forstille sig.
Men hun er også fortsat super god til at give sine bipersoner massere af liv og energi. De føltes alle så levende, nye såvel som gamle, og jeg nød at møde dem alle, og der frem til gensyn med mange af dem! 
Jeg er simpelhent så imponeret over universet, og kan slet ikke få nok af det og dets karakterer, og jeg glæder mig virkelig til at læse tredje bog nu. 
Så altså dette er en bog jeg bare ikke kan anbefale nok, så har i endnu ikke læst den første bog så se at komme i gang! Og har i læst den, så kom da endelig i gang med anden bog nu! Jeg håber i vil nyde den ligeså meget som jeg gjorde. 




Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar