onsdag den 25. november 2020

Anmeldereksemplar: Mellem Himmel og Helvede #3. - Helvedeskvaler.

Himmel og Helvede.

Titel: Mellem Himmel og Helvede #3. - Helvedeskvaler.

Forfatter: Anne Christine Eriksen. 

Forlaget: Dreamlitt. 

Udgivet: 17/09-2020.

Antal sider: 413. 

Antal stjerner: 5/5. 

Bogen er modtaget af forlaget,
så tusind tak til dem! 

Helvedeskvaler. 

Roen hviler over de fire dimensioner med de magiske sten fordelt og sikkert låst væk i henholdsvis Helvede og Himlen.
Halvandet år er gået, men Lesta har ikke set Daniel siden deres konfrontation med Basel og Selene i Sitara. 
Til gengæld snakker de sammen. Meget. De forsøger begge at skjule deres følelser, men da Daniel en dag stopper med at kontakte Lesta, tvinges djævlesønnen til at foretage et valg: Daniel eller Helvede?
I Helvede betyder loyalitet alt, og Lestas vil blive sat på prøve, da Daniels forsvinden kobles til planer om forræderi.

Når det kommer til krig og kærlighed findes der ingen nemme valg mellem Himmel og Helvede.




Så er den tredje bog i denne utroligt spændende bog også blevet læst, og hold da op hvor var den lige så god som de første to, hvis ikke en smule bedre. 
Dog vil jeg sige at jeg er rigtig skuffet hvis dette er sådan serien bliver afsluttet. Der er alt for mange løse ender, og alt for mange ubesvarede spørgsmål endnu, så jeg krydser alt jeg kan og håber på hvert fald bare en enkel bog mere i serien.

Denne bog begynder sådan ca et års tid fra hvor vi slap anden bog. Daniel er så småt begyndt at vænne sig til himlen, sine evner og træningen. Og Lesta er også tilbage i hans daglige rytme og inde i varmen ved sine brødre igen. Men Daniel og Lesta holder på en hemmelighed, de kommunikere nemlig uden nogen ved det. De møde aldrig, det kun smser og opkald. Men noget sker en dag, som gør at Lesta må bryde den aftale, og sætte sig selv i fare for at redde Daniel, for han er måske den eneste der vil kunne finde ham... 
Denne tredje bog var simpelhent bare så spændende. Starten var sådan set ret rolig, men da Daniel forsvinder går der ellers bare gang i den. Der skete bare hele tiden noget der overraskede og det var virkelig fedt, og det gjorde jeg bare ikke havde lyst til at slippe bogen når jeg først kom ordenligt i gang. 
Daniel og Lesta's forhold tager en helt ny drejning i denne tredje bog. Daniel har lært at acceptere Lesta og hvad han har gjort, og nærer ingen ønsker om hævn længere. Og kærligheden begynder at spire mere og mere imellem dem. Og nøj hvor var det egentlig alligevel lidt spændende! For hvad nu hvis de blev opdagede? Hvad ville der ske, og hvad ville Lesta sige til at han måske er Daniels Sjælepartner? Så mange spørgsmål, så meget drama.. 
I denne tredje bog følger vi Daniel og Lesta som altid, men denne gang får vi endnu flere nye synsvinkler, nemlig også Mazin's, den ene djævlesøn, og Belial, djævlens bodyguard. Og vil sige det var faktisk ret interessant at komme så tæt på djævlen, og se hvad der foregik der. Jeg så hvert fald virkelig frem til de kapitler hvor vi fulgte Belial. 
Belial brød jeg mig ikke helt om i starten, han virkede en smule manisk og træls. Men jeg blødte lidt op over for ham da jeg begyndte at lærer ham ordenligt at kende, og kom mere under huden på den hårde mand. Han var nu alligevel en interessant mand. 
Mazin fulgte vi egentlig ikke så meget, det var et par enkle kapitler her og der, men ikke vildt meget. Det var dog fedt nok, for det gav os et indblik i hvad der skete ved ham og de andre djævlesønner, mens der sker en masse kaos i Helvede. Hvad der sker i Helvede må i dog selv finde ud af, den spændende detalje fortæller jeg dog ikke noget om. 

Sproget i bogen er lige så let og flydende som altid. Og bogen er spækket med massere af fede detaljer som endnu engang gjorde det let bare at læne sig tilbage og nyde spændingen. 
Som sådan er det ikke fordi vi støder på vildt mange nye personer i denne del, men dem vi gjorde var levende og ægte, bipersoner der sagde mig noget, og gjorde mig nysgerrig. Så Anne er også fortsat super dygtig til at gøre sine karakterer levende og fangende. 
Som sagt sker der en del i løbet af denne bog, og faktisk meget jeg egentlig ikke lige havde overvejet eller set komme, hvilket var fantastisk. Jeg elsker bare når jeg læser en bog og gentagende gange bliver overrasket, og det gjorde jeg med denne her. 
Daniel og Lesta gennemgår fortsat personlig udvikling, de modnes mere og mere med tiden, og vokser med de ansvar de bliver stillet over for gentagende gange. Dog gør de begge dumme ting til tider, og handler uden at tænke, men de er gennemgået noget af en udvikling personligt siden første bog, og det har virkelig været en fornøjelse at være vidne til denne udvikling. 
Dette er altså bare en vild serie, med et fantastisk spændende og velopbygget univers som jeg ikke kan få nok af, og bare håber på endnu flere bøger fra. 
Så har i endnu ikke læst serien, eller bare er nået til denne tredje bog, kan jeg kun anbefale jer at komme i gang med den. Dette er fantastisk dansk fantasy! 



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar